Dlaczego warto rozpocząć przygodę z bieganiem?

Poprawa gęstości kości i wydolności krążeniowo-oddechowej, redukcja tkanki tłuszczowej, wzmacnianie układu immunologicznego – to tylko nieliczne korzyści, które daje regularne bieganie. To aktywność fizyczna praktycznie dla każdego, bez względu na wiek i płeć. Dlaczego warto jeszcze na nią postawić i jak stawiać pierwsze kroki w treningach? Podpowiadamy.

Korzyści z biegania

Korzyści jakie daje bieganie jest tak dużo, że nie sposób ich wymienić w tak zwanym telegraficznym skrócie. Wśród bardzo ważnych jest to, że mocno przyczyniamy się do poprawy kondycji, a co za tym idzie – jakości naszego życia. Regularne wprawianie ciała w ruch wzmacnia działanie układu immunologicznego, poprawia jakość snu, jak również mocno wpływa na redukcję stresu. Nie bez znaczenia pozostaje także fakt, że bieg jest po prostu przyjemny. To chwila dla siebie, taka swoista ucieczka od codzienności i związanej z nią obowiązków czy też problemów.

Regularne treningi bardzo mocno przyczyniają się także do poprawy samopoczucia, a dokładnie – zwiększenia samoakceptacji. Redukcja nadprogramowych kilogramów oraz budowanie masy mięśniowej to nieodzowne elementy składające się na efekty treningów. Nie bez znaczenia pozostają także m.in. lepsze dotlenienie, wzmacnianie serca, poprawa wydolności krążeniowo-oddechowej, walka z cukrzycą, polepszenie trawienia, redukcja cellulitu czy też poprawa jakości skóry. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na rozpoczęcie przygody z bieganiem. Może to być także dobry wstęp do powiększenia spektrum sportowej działalności, w tym np. uprawiania takich dyscyplin jak koszykówka, siatkówka, tenis czy też kolarstwo. Możliwości jest przecież mnóstwo.

Jak przygotować się do treningów?

Zanim rozpiszemy sobie plan treningowy należy zdać sobie sprawę przede wszystkim z tego, że każdy organizm jest inny. Nie możemy porównywać się do naszych znajomych, a mierzyć siły na zamiary. W grę wchodzi wzięcie pod uwagę prowadzonego trybu życia, kondycji zdrowotnej, jak również wydolności organizmu. Takie działanie bardzo przyczyni się do tego, że prawdopodobnie unikniemy kontuzji oraz przeforsowania. Będziemy mieli także czas na zaprzyjaźnienie się z bieganiem zamiast szybkiego zniechęcenia tą formą aktywności. Ważne jest także skompletowanie dobrej jakości odzieży – musi pozwalać skórze oddychać, a przy tym także nie krępować ruchów. W grę wchodzi w tym postawienie na dobrej klasy obuwie oraz dopasowanie wszystkich elementów stroju do warunków pogodowych. Pamiętajmy także o zdrowej, zbilansowanej diecie o odpowiednio dobranej kaloryczności. Wielu sportowców zaczynało w ten sposób, co potwierdzają przedstawiciele takich firm jak legalne zakłady bukmacherskie. Kto wie, może jest to wstęp do naszej sportowej kariery.

materiał partnera

fot. freepik.com