Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc Ci w sprawnej nawigacji i realizacji określonych funkcji. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje o wszystkich plikach cookie w ramach każdej kategorii zgody.

Pliki cookie skategoryzowane jako "Niezbędne" są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do umożliwienia korzystania z podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie są wymagane do umożliwienia korzystania z podstawowych funkcji tej witryny, takich jak zapewnienie bezpiecznego logowania lub dostosowanie preferencji zgody. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację użytkownika.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają realizować określone funkcje, takie jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie są wykorzystywane do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczyć informacji na temat metryk, takich jak liczba odwiedzających, współczynnik odrzuceń, źródło ruchu itp.

Pliki cookie dotyczące wydajności są wykorzystywane do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności strony internetowej, co pomaga w dostarczaniu lepszych doświadczeń użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam w oparciu o strony odwiedzane wcześniej oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowych.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

adidas wprowadza na rynek legginsy do uprawiania sportu w czasie okresu

Według badań brytyjskich naukowców co czwarta dziewczyna rezygnuje z uprawiania sportu w okresie dojrzewania. Jednym z powodów jest obawa przed przeciekami w trakcie ćwiczeń podczas okresu. Aby zapewnić komfort i dodać pewność siebie w czasie ruchu, adidas wprowadza na rynek legginsy TechFit Period Proof. Niemiecka marka zachęca rownież do wysłuchania podcastu, który porusza temat miesiączki oraz aktywności fizycznej w jej trakcie.

Legginsy Techfit Period Proof wyróżnia technologia adidas Flow Shield, złożona z trzech absorbujących wilgoć, oddychających i niewidocznych warstw materiału z membraną. Noszone razem z tamponem lub podpaską, zabezpieczają przed niekontrolowanymi przeciekami, dając pewność siebie podczas ćwiczeń w trakcie menstruacji. Dodatkowo, zapewniają doskonałe dopasowanie i poczucie bezpiecznego, stabilnego przylegania do ciała.

Legginsy można kupić na stronie adidas.pl. Dostępne są wyłącznie w kolorze czarnym i kosztują 269 złotych.

Brak edukacji o menstruacji w sporcie

Wnioski z badań przeprowadzonych przez Uniwersytet St. Mary dotyczących powodów rezygnacji ze sportu przez młode dziewczyny nie tylko wskazały na konieczność stworzenia odzieży sportowej, która lepiej spełniałaby ich potrzeby w okresie menstruacji, ale także zwróciły uwagę na brak edukacji na temat miesiączki zarówno wśród nastolatków, jak i dorosłych.

Analiza danych pochodzących od ponad 14 tysięcy sportowców wykazała, że nawet ci najlepsi nie uczyli się o roli miesiączki w sporcie. Nie rozmawiali na ten temat w szkole czy z trenerami.

W Wielkiej Brytanii 82,3% uczestniczek badania stwierdziło, że nigdy nie brało udziału w żadnych zajęciach edukacyjnych  na temat cyklu menstruacyjnego w kontekście sportu lub ćwiczeń, a spośród tych, które mają trenera – 81,5% nigdy nie rozmawiało z nim o swoim cyklu.

Nieco lepiej sytuacja wygląda w  USA. Tutaj  65,3% ankietowanych nie otrzymało żadnej edukacji na ten temat, a 75,8% nie poruszało tematu cyklu menstruacyjnego w kontaktach ze swoim trenerem.

Czas przełamać tabu

adidas postanowił przełamać tabu i zachęca do prowadzenia rozmów o menstruacji bez poczucia wstydu. W końcu miesiączka to naturalny proces biologiczny, którego doświadcza blisko połowa społeczeństwa.

W tym celu niemiecka marka nawiązała współpracę z wiodącym naukowcem w dziedzinie badań sportowych – dr Georgie Bruinvelsem oraz nauczycielami wychowania fizycznego, aby wspólnie stworzyć materiały edukacyjne i praktyczne scenariusze lekcji.

Celem tych działań jest opracowanie pomocy dydaktycznych, które będą wykorzystywane w szkołach na całym świecie, pomagając nauczycielom, rodzicom i nastolatkom lepiej zrozumieć okres.

W ramach lokalnej kampanii adidas Stay in Play powstał epizod „Slow Podcast”, w którym Ola Kwiatkowska rozmawia z Kają Rybicką, współzałożycielką Your KAYA. To polska marka, która mocno stawia na łamanie tabu, edukację oraz wspieranie wszystkich menstruujących osób.

W odcinku można posłuchać m.in. o tym, czy o menstruacji da się myśleć bez wstydu, ale również o aktywności fizycznej podczas dni menstruacyjnych czy podnoszeniu swojej pewności siebie w czasie okresu.

Źródło: adidas