adidas wprowadza na rynek legginsy do uprawiania sportu w czasie okresu

Według badań brytyjskich naukowców co czwarta dziewczyna rezygnuje z uprawiania sportu w okresie dojrzewania. Jednym z powodów jest obawa przed przeciekami w trakcie ćwiczeń podczas okresu. Aby zapewnić komfort i dodać pewność siebie w czasie ruchu, adidas wprowadza na rynek legginsy TechFit Period Proof. Niemiecka marka zachęca rownież do wysłuchania podcastu, który porusza temat miesiączki oraz aktywności fizycznej w jej trakcie.

Legginsy Techfit Period Proof wyróżnia technologia adidas Flow Shield, złożona z trzech absorbujących wilgoć, oddychających i niewidocznych warstw materiału z membraną. Noszone razem z tamponem lub podpaską, zabezpieczają przed niekontrolowanymi przeciekami, dając pewność siebie podczas ćwiczeń w trakcie menstruacji. Dodatkowo, zapewniają doskonałe dopasowanie i poczucie bezpiecznego, stabilnego przylegania do ciała.

Legginsy można kupić na stronie adidas.pl. Dostępne są wyłącznie w kolorze czarnym i kosztują 269 złotych.

Brak edukacji o menstruacji w sporcie

Wnioski z badań przeprowadzonych przez Uniwersytet St. Mary dotyczących powodów rezygnacji ze sportu przez młode dziewczyny nie tylko wskazały na konieczność stworzenia odzieży sportowej, która lepiej spełniałaby ich potrzeby w okresie menstruacji, ale także zwróciły uwagę na brak edukacji na temat miesiączki zarówno wśród nastolatków, jak i dorosłych.

Analiza danych pochodzących od ponad 14 tysięcy sportowców wykazała, że nawet ci najlepsi nie uczyli się o roli miesiączki w sporcie. Nie rozmawiali na ten temat w szkole czy z trenerami.

W Wielkiej Brytanii 82,3% uczestniczek badania stwierdziło, że nigdy nie brało udziału w żadnych zajęciach edukacyjnych  na temat cyklu menstruacyjnego w kontekście sportu lub ćwiczeń, a spośród tych, które mają trenera – 81,5% nigdy nie rozmawiało z nim o swoim cyklu.

Nieco lepiej sytuacja wygląda w  USA. Tutaj  65,3% ankietowanych nie otrzymało żadnej edukacji na ten temat, a 75,8% nie poruszało tematu cyklu menstruacyjnego w kontaktach ze swoim trenerem.

Czas przełamać tabu

adidas postanowił przełamać tabu i zachęca do prowadzenia rozmów o menstruacji bez poczucia wstydu. W końcu miesiączka to naturalny proces biologiczny, którego doświadcza blisko połowa społeczeństwa.

W tym celu niemiecka marka nawiązała współpracę z wiodącym naukowcem w dziedzinie badań sportowych – dr Georgie Bruinvelsem oraz nauczycielami wychowania fizycznego, aby wspólnie stworzyć materiały edukacyjne i praktyczne scenariusze lekcji.

Celem tych działań jest opracowanie pomocy dydaktycznych, które będą wykorzystywane w szkołach na całym świecie, pomagając nauczycielom, rodzicom i nastolatkom lepiej zrozumieć okres.

W ramach lokalnej kampanii adidas Stay in Play powstał epizod „Slow Podcast”, w którym Ola Kwiatkowska rozmawia z Kają Rybicką, współzałożycielką Your KAYA. To polska marka, która mocno stawia na łamanie tabu, edukację oraz wspieranie wszystkich menstruujących osób.

W odcinku można posłuchać m.in. o tym, czy o menstruacji da się myśleć bez wstydu, ale również o aktywności fizycznej podczas dni menstruacyjnych czy podnoszeniu swojej pewności siebie w czasie okresu.

Źródło: adidas