Silesia Marathon ma partnera technicznego. To japońska marka

Japońska marka Mizuno została oficjalnym partnerem technicznym Silesia Marathonu. Bieg odbędzie się 6 października 2024 roku. W programie imprezy są półmaraton, maraton i ultramaraton na dystansie 50 km. Koszulki Mizuno pojawią się w każdym pakiecie startowym.

– Cieszymy się, że tak uznana na świecie sportowa marka zdecydowała się po raz pierwszy wesprzeć na taką skalę duży, polski bieg maratoński. Wspólnie będziemy mogli działać dla dalszego rozwoju najbardziej masowej dyscypliny sportowej. Narodowy stadion lekkoatletyczny jest najlepszym miejscem do pokazania jak rozwijają się biegi uliczne w Polsce – mówi Bohdan Witwicki, dyrektor Silesia Marathon.

Jak podkreśla szef śląskiej imprezy, na efekty współpracy z Mizuno nie będziemy musieli czekać do października. Już niedługo organizatorzy przedstawią niespodziankę dla zawodników zarejestrowanych na bieg.

– Zaangażowanie Mizuno w Silesia Marathon jest początkiem współpracy, której celem jest rozwijanie pasji do biegania oraz promowanie zdrowego i aktywnego stylu życia. Warto zaznaczyć, że wyłącznym dystrybutorem marki Mizuno w Polsce jest firma Level Sport Koncept – powiedział po podpisaniu umowy Dyrektor Generalny Dominik Gruba.

Zapisy na Silesia Marathon trwają na stronie internetowej silesiamarathon.pl. Aktualnie na liście startowej maratonu jest ponad 1100 zawodników.

Mizuno – co to za marka?

Historia marki Mizuno sięga 1906 roku. Została założona przez braci Ritachiego i Rizo Mizuno i szybko zdobyła uznanie na całym świecie. Od samego początku jej twórcom przyświecało dążenie do doskonałości produkcji sprzętu sportowego.

Filozofię Mizuno obrazuje hasło „Power to Perform”, które podkreśla, że produty marki nie tylko pozwalają sportowcom na wydobycie maksymalnego, indywidualnego potencjału, lecz są także rezultatem stałych konsultacji z profesjonalnymi sportowcami oraz nieustannych testów, umożliwiających ich ciągłe ulepszanie.

Logo Mizuno to tzw. RunBird symbolizujący koncepcję uniwersalnego podejścia do sportu z nieograniczoną przestrzenią i energią.

Oferta produktów Mizuno obejmuje m.in. obuwie sportowe. Od butów do biegania z innowacyjną technologią Wave, poprzez obuwie do sportów halowych, aż po dedykowane modele do piłki nożnej, rugby, golfa i wielu innych dyscyplin sportowych. Jak chodzi o buty biegowe to flagowymi modelami są Mizuno Wave Rider, Mizuno Wave Inspire, Mizuno Wave Horizon itd.

W górach i na ulicy

Ambasadorką marki Mizuno w Polsce jest Edyta Lewandowska. To mistrzyni Polski w maratonie z 2009 roku, dwukrotna mistrzyni kraju w maratonie górskim i w ultramaratonie górskim, a także dwukrotna wicemistrzyni Europy Masters i wicemistrzyni świata Masters w biegu górskim.

Jednym z polskich biegów wspieranych przez Mizuno jest Turbacz Trail rozgrywany zimą i latem w Gorcach.

W świecie maratonu marka Mizuno jest znana jako sponsor biegu w Amsterdamie.

Źródło: Silesia Marathon, red