Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc Ci w sprawnej nawigacji i realizacji określonych funkcji. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje o wszystkich plikach cookie w ramach każdej kategorii zgody.

Pliki cookie skategoryzowane jako "Niezbędne" są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do umożliwienia korzystania z podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie są wymagane do umożliwienia korzystania z podstawowych funkcji tej witryny, takich jak zapewnienie bezpiecznego logowania lub dostosowanie preferencji zgody. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację użytkownika.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają realizować określone funkcje, takie jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie są wykorzystywane do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczyć informacji na temat metryk, takich jak liczba odwiedzających, współczynnik odrzuceń, źródło ruchu itp.

Pliki cookie dotyczące wydajności są wykorzystywane do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności strony internetowej, co pomaga w dostarczaniu lepszych doświadczeń użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam w oparciu o strony odwiedzane wcześniej oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowych.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

2. Bieg Czas na Wzrok: 1796 par okularów korekcyjnych dla dzieci

W sobotę, 12 października w Warszawie odbył się charytatywny 2. Bieg Czas na Wzrok, który zgromadził 1796 zawodników. Organizator zadeklarował, że przekaże podopiecznym  Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce dokładnie taką liczbę par okularów korekcyjnych. 

Druga edycja Biegu Czas Na Wzrok odbyła się u zbiegu ulic Przyczółkowej i Wilanowskiej w warszawskim Miasteczku Wilanów. Zawody rozegrano na nieatestowanej trasie o długości około 5 km.

Zwycięzcami biegu zostali Krzysztof Wasiewicz z wynikiem 15:08 oraz Mariola Ślusarczyk, która dotarła do mety z czasem 18:21.

1 uczestnik = 1 para okularów dla dziecka

Charytatywny charakter 2. Biegu Czas Na Wzrok podkreślił wspólny cel – pomoc dzieciom. Organizatorzy przekażą podopiecznym Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce, które zajmuje się dziećmi opuszczonymi, osieroconymi i zagrożonymi utratą opieki rodziców, oraz rodzinom zastępczym 1796 par okularów korekcyjnych, które w znacznym stopniu poprawią jakość życia.

– Każda para okularów jest kolejną szansą na lepszą przyszłość. Dzięki poprawie wzroku dzieci lepiej się komunikują, osiągają lepsze wyniki w nauce czy po prostu są pewniejsze siebie. Chętniej podejmują wyzwania i nawiązują nowe relacje – zaznaczają organizatorzy.

Każdego roku, w październiku, obchodzony jest Światowy Dzień Wzroku, który jest dobrą okazją do propagowania potrzeby regularnych badań oraz do prowadzenia szeroko zakrojonej edukacji w zakresie prawidłowej korekcji wzroku.

– Ponad 80 procent informacji z otaczającego nas świata odbieramy za pomocą oczu. Jednocześnie – jak wynika z przeprowadzonych na zlecenie Grupy Essilor badań w lutym bieżącego roku, 64 procent osób nie bada regularnie swojego wzroku. Dlatego tak ważna i potrzebna jest edukacja w tym zakresie – podkreślają organizatorzy 2. Biegu Czas Na Wzrok.

Podczas wydarzenia podsumowane zostały tegoroczne działania w ramach ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej Czas Na Wzrok 40+, skierowanej do osób po 40. roku życia, której celem była edukacja w zakresie prezbiopii, czyli naturalnego procesu starzenia się oka.

Atrakcje w Miasteczku Biegowym

Na uczestników imprezy czekało szereg atrakcji rodzinnych – zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Każdy mógł bezpłatnie poddać się bezpłatnemu badaniu wzroku. Przed biegiem głównym odbyły się także biegi dziecięce.

Po wręczeniu nagród najlepszym zawodnikom na scenie wystąpiła Magda Bereda. Wydarzenie zwieńczył energetyczny koncert zespołu Future Folk.

W promocję idei biegu włączyło się wiele gwiazd ze świata m.in. telewizji, filmu i sportu. Część z nich wzięła udział w biegu i wspólnie z pozostałymi zawodnikami pokonała 5 kilometrową trasę.

mat pras.