Kampania „Faster Than”: Marcin Lewandowski opowiada, czym jest szybkość

Już po raz drugi w tym roku, adidas zaprasza do refleksji nad stereotypami dotyczącymi sportu. W najnowszej kampanii biegowej, o nazwie „Faster Than”, marka zachęca do zmiany znaczenia pojęcia szybkości.

Jak twierdzi marka adidas, sztuka biegania nie polega już na byciu najszybszym.

W raporcie z badania “Why We Run”, w którym wzięło udział 6 tysięcy biegaczy z sześciu różnych dużych miast, przekonuje, że dzisiejsi biegacze są bardziej skoncentrowani na innych korzyściach, jakie przynosi bieganie, niż tylko dążenie do osiągania lepszych wyników.

Z ustaleń niemieckiej marki wynika, że dla wielu z nich sport polega na osobistym samodoskonaleniu.

Czas tylko dla siebie

Aż 60% badanych zgodziło się, że regularny trening daje niesamowite korzyści zdrowotne.

47% z nich uważa, że bieganie pozwala wyłączyć stresujące myśli w głowie i zrelaksować się podczas długiego wybiegania.

Wtedy mają czas na rozmyślania i moment na odłożenie telefonu i ucieczkę od social media.

Bieganie pobudza rozum i…serce

Badanie marki adidas pokazuje, że bieganie ma wpływ na społeczne postawy ludzi.

34% badanych przyznało, że nawiązali nowe znajomości podczas biegania, a aż 20% w taki sposób spotkała swojego nowego partnera. Poza tym 17% respondentów wskazało, że bieganie dało im odwagę do zaproszenia kogoś na randkę.

18% ankietowanych stwierdziło, że ruch ich inspiruje do działania, a 32% przyznaje, że po biegu czuje większą pewność siebie.

Pozytywny wpływ biegania to także znane w środowisku “runner’s high”, które według 34% motywuje do realizacji zadań odłożonych na później i wpływa na powstawanie świetnych pomysłów (30%).

Lewandowski i Ugonoh motywują

W nawiązaniu do idei kampanii, adidas zaprosił do współpracy biegaczy, którzy swoją historią mogą inspirować innych.

Osi Ugonoh, biegająca dla przyjemności i zdrowia oraz Marcin Lewandowski, który udowadnia, że nawet dla najszybszych, “szybkość” to uczucie indywidualne.

– Szybkość dla mnie to przekraczanie swoich własnych granic i możliwości, ale w bieganiu w ogóle nie o to chodzi. Nigdy nie będziesz szybki, jeśli po prostu nie wyjdziesz i nie zaczniesz biegać. Ja wiem, że to boli, mnie też to bolało, ale w końcu przyjdą efekty i nie trzeba będzie na nie długo czekać. W końcu bieganie amatorskie zacznie być przyjemne i może się stać najlepszą częścią Twojego dnia – mówi Marcin Lewandowski w kontekście kampanii „Faster Than”. – Chciałbym zachęcić jeszcze więcej osób do biegania, do poszukiwania swojego własnego celu i motywacji. Skupcie się na pozytywnych aspektach uprawiania sportu, a z czasem nie będziecie mogli wyobrazić sobie bez niego życia – zapewnia brązowy medalista mistrzostw świata na dystansie 1500m.

Źródło: adidas