ASICS: Kobiety uprawiają sport dla poprawy samopoczucia

Ponad połowa kobiet w Europie uprawia sport w celu poprawienia swojego samopoczucia – tak wynika z badania zrealizowanego z okazji Dnia Kobiet przez markę ASICS.

Badania przeprowadzono na ponad trzytysięcznej grupie kobiet w wieku 18-55+ w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Niemczech i Włoszech. Wykazały one, że ponad dwa razy więcej z nich uprawia sport, by poprawić swoje samopoczucie psychiczne (58%) niż by osiągnąć konkretne cele (26%).

Wśród ankietowanych za największą przeszkodę uprawiania sportu 35% podało brak czasu, 22% aspekty związane z wyglądem ciała, a 20% przepracowanie. Co ciekawe 40% odpowiadających przyznało, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy wykorzystywała ruch przede wszystkim w celu zwalczania stresu związanego z pracą.

Natomiast aż 1/3 kobiet zawdzięcza swoje zamiłowanie do aktywności fizycznej osobom z bliskiego otoczenia, rodzinie i znajomym.

The Run is For Me

Z okazji Dnia Kobiet japońska marka przygotowała kampanię pod hasłem „The Run Is For Me” opartą na inspirujących historiach dziesięciu biegaczek, przedstawiających korzyści wynikające z uprawiania sportu oraz to, jak postrzegają one swoje ciało i jak ruch wpływa na ich życie.

Celem kampanii jest niwelowanie barier związanych ze wstydem i presją społeczną do podejmowania aktywności fizycznej oraz podkreślenie wyjątkowości każdej kobiety.

– Ciało nie musi być postrzegane jedynie przez pryzmat tego, jak wygląda, ale także przez to, co osiągnęło. Ruch to przede wszystkim zdrowie, zarówno fizyczne, jak i psychiczne – mówi Becci Burns, członki biegowej grupy ASICS FrontRunner z Wielkiej Brytanii.  Nasza kampania ma ułatwić kobietom zapomnienie o rywalizacji i pomóc znaleźć czas, aby docenić siebie. Jest to również sposobność, żeby sport stał się dla nich nieodłącznym elementem codziennego życia – bez ograniczeń czy wstydu – dodaje Linda van Aken z firmy ASICS.

Nazwa ASICS to akronim łacińskiej frazy Anima Sana In Corpore Sano, która oznacza „W zdrowym ciele, zdrowy duch”.  Firma wierzy w sprawczą siłę ruchu i korzyści mentalne, jakie on oferuje.

Źródło: ASICS