Buty w abonamencie jak Netflix. Za 115 złotych miesięcznie

Szwajcarska marka sportowa On zapowiedziała uruchomienie pierwszej na świecie usługi butów biegowych w abonamencie. W ramach miesięcznej opłaty 115 złotych klienci będą mieli dostęp do modelu o nazwie Cyclon stworzonego w ponad 50% z materiałów pochodzenia biologicznego. Projekt ruszy, gdy do programu dołączy co najmniej 5 tysięcy biegaczy.

Program nosi nazwę Cyclon, dokładnie taką samą jak buty, które marka On ma oferować w ramach subskrypcji.

Buty z fasoli

Ma to być lekki model ważący mniej niż 200 gramów adresowany raczej do szybkich i zaawansowanych biegaczy trenujących na twardych nawierzchniach. Za wyjątkowy zwrot energii odpowiadać ma technologia Super Critical Foaming. Drop, czyli różnica pomiędzy śródstopiem a piętą wynosić ma 8 mm.

Szwajcarski producent podkreśla, że model Cyclon zostanie stworzony w 50% z materiałów pochodzenia biologicznego wykonanych z fasoli rycynowej. Buty mają nadawać się do pełnego recyklingu a pozyskane w ten sposób materiały posłużą do wyprodukowania kolejnych egzemplarzy.

Co 400km nowy model

Buty będzie można wymieniać po pokonaniu w nich dystansu 400 km, ale warto pamiętać, że rocznie na użytkownika przypadać mogą maksymalnie 2 pary. Cały proces będzie realizowany online.

– Stworzenie butów do biegania w pełni nadających się do recyklingu to ogromne osiągnięcie, z którego jesteśmy niezmiernie dumni – mówi Olivier Bernhard, współzałożyciel firmy On. – Ale poszliśmy o krok dalej. Chcieliśmy pokazać, że zrównoważony rozwój i wydajność idą w parze. Usługa subskrypcji umożliwia biegaczom nie tylko otrzymanie jednego z najlepszych butów, które zaprojektowaliśmy, ale także stały dostęp do najlepszych i najbardziej zaawansowanych technologii opuszczających nasze laboratorium – dodał.

Usługa subskrypcji Cyclon ma być sposobem marki On na osiągnięcie całkowitej neutralności dla środowiska naturalnego i walkę z marnotrawstwem sprzętu sportowego.

Zapisy już trwają

Klienci już mogą zarejestrować się w programie Cyclon na tej stronie internetowej. Buty mają być dostępne wyłącznie w usłudze abonamentowej w drugiej połowie 2021 roku.

Producent stawia jednak warunek, że do startu projektu wymagane jest co najmniej 5 tysięcy użytkowników.

red