Agencja Sport Evolution świętuje 15 urodziny
Agencja marketingu sportowego Sport Evolution świętuje swoje 15. urodziny. Firma jako jedyna w Polsce ma prawo do organizacji serii imprez triathlonowych IRONMAN, rozwija także własny cykl wyścigów kolarskich pod nazwą Gran Fondo Series. Na koncie ma też organizację Mistrzostw Świata w Półmaratonie oraz kilku innych wydarzeń sportowych.
Przebyli długą drogę
Agencja rozpoczęła swoją działalność w marcu 2007 roku, początkowo skupiając się na działalności na rynku imprez biegowych, a następnie rozwijając się w kierunku triathlonu i kolarstwa szosowego.
– Za nami długa droga i dopiero, gdy sobie ją przypomnimy, jesteśmy w stanie docenić miejsce, w którym znajdujemy się obecnie. To 15 lat ciężkiej pracy i wysiłku całego naszego zespołu, ale uwielbiamy to, co robimy. To też 15 lat wyzwań i spełniania marzeń – zarówno naszych własnych, jak i tysięcy uczestników naszych imprez, którzy przecież miesiącami lub latami trenują, by przekroczyć metę półmaratonu, triathlonu czy wyścigu kolarskiego – mówi Michał Drelich, CEO Sport Evolution.
Sport Evolution zorganizuje w tym roku zawody IRONMAN w Gdyni (7 sierpnia), Warszawie (12 czerwca) i po raz pierwszy w Poznaniu (4 września), a także wyścigi w cyklu Gran Fondo w Gdyni (15 maja) i Poznaniu (3 lipca), a także 10. edycję Biegu na Szczyt Rondo 1, który odbędzie się w randze Mistrzostw Europy w Towerruningu.
– To ogromne przedsięwzięcia, nie tylko od strony biznesowej, komercyjnej, ale także logistycznej – twierdzi Dariusz Pawelec, Event Director agencji. – Angażujemy się jednak w liczne, mniejsze projekty. Za nami już cztery edycje zawodów Indoor Triathlon Series, rośnie także liczba eventów, które obsługujemy jako podwykonawca – są to m.in. Bieg Tropem Wilczym, Susz Triathlon, Goodvalley Triathlon Przechlewo oraz liczne imprezy biegowe – dodaje.
Sportowo i charytatywnie
W ostatnim czasie agencja aktywnie zaangażowała się w akcje pomocowe na rzecz uchodźców z Ukrainy, organizując m.in. bieg wirtualny Runners For Ukraine oraz decydując się – podobnie jak wielu innych członków Związku Organizatorów Sportu Masowego – na przekazanie 1 zł z każdego sprzedanego w tym roku pakietu startowego na rzecz Polskiej Akcji Humanitarnej. Aspekt charytatywny jest jednak obecny w działaniach firmy od wielu lat.
– Od lat dokładamy starań, aby nasze wydarzenia, poza aspektem sportowym, niosły ze sobą także pozytywne efekty społeczne. W niektórych przypadkach wymiar charytatywny jest wręcz elementem dominującym – tak jest chociażby w przypadku Biegu WOŚP „Policz się z cukrzycą”, który z dumą realizujemy od kilkunastu lat, a także podczas współorganizowanego przez nas Biegu Na Szczyt Rondo 1, który w tym roku po raz dziesiąty wesprze SOS Wioski Dziecięce w Polsce – opowiada Piotr Jakóbik, Marketing Director agencji. – Każdego roku łączna kwota realizowanych przez nas zbiórek sięga kilkuset tysięcy złotych – dodaje.
Przeczołgani przez pandemię
Przedstawiciele Sport Evolution nie ukrywają, że ostatnie 2 lata nie należą do najłatwiejszych. Jak firma poradziła sobie z całkowitym lub częściowym zakazem organizacji imprez sportowych w czasie pandemii i jak rysuje się jej przyszłość?
– Pandemia COVID-19 przyszła do Polski na 3 tygodnie przed największą i najważniejszą imprezą w historii naszej firmy, czyli World Athletics Half Marathon Championships Gdynia 2020. Obiektywnie rzecz biorąc, na przełomie lutego i marca 2020 roku znajdowaliśmy się chyba w najlepszym punkcie od czasu powstania agencji i nagle wszystko niemal runęło – wspomina Michał Drelich. – Dwa ostatnie lata przeczołgały nas jak nic nigdy wcześniej, a cała branża jest zgodna, że powrót do stanu sprzed pandemii zajmie jeszcze trochę czasu. Mówiąc naszym językiem – to nie będzie sprint, a raczej maraton, ale widzimy światełko w tunelu. Poza tym, mamy w naszym zespole wielu maratończyków, więc kto, jak nie my – śmieje się CEO Sport Evolution.
Ten optymizm wynika w dużym stopniu z dużego zaufania świata biznesu, jakim cieszy się agencja. Tak mówi o nim Michał Drelich:
– Rozwijamy w ostatnim czasie poboczne linie biznesowe, inwestujemy też w digital. Jednak w okresie lockdownów i spadków frekwencji w całej branży, to właśnie wieloletnie relacje biznesowe i nieocenione wsparcie naszych partnerów sprawiły, że dziś możemy świętować 15-lecie agencji i snuć dalsze plany na przyszłość. Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie i byłoby grzechem, gdybym w tym miejscu nie podziękował wszystkim naszym partnerom – na czele z Grupą Enea, Citi Handlowy oraz miastami-gospodarzami naszych wydarzeń. Głęboko wierzę, że to zaufanie jest wynikiem wielu lat dobrej współpracy i będzie nam dane utrzymywać te relacje przynajmniej przez kolejne 15 lat – kończy Michał Drelich.
Źródło: Sport Evolution