Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc Ci w sprawnej nawigacji i realizacji określonych funkcji. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje o wszystkich plikach cookie w ramach każdej kategorii zgody.

Pliki cookie skategoryzowane jako "Niezbędne" są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do umożliwienia korzystania z podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie są wymagane do umożliwienia korzystania z podstawowych funkcji tej witryny, takich jak zapewnienie bezpiecznego logowania lub dostosowanie preferencji zgody. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację użytkownika.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają realizować określone funkcje, takie jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie są wykorzystywane do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczyć informacji na temat metryk, takich jak liczba odwiedzających, współczynnik odrzuceń, źródło ruchu itp.

Pliki cookie dotyczące wydajności są wykorzystywane do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności strony internetowej, co pomaga w dostarczaniu lepszych doświadczeń użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam w oparciu o strony odwiedzane wcześniej oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowych.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Agencja Sport Evolution świętuje 15 urodziny

​Agencja marketingu sportowego Sport Evolution świętuje swoje 15. urodziny. Firma jako jedyna w Polsce ma prawo do organizacji serii imprez triathlonowych IRONMAN, rozwija także własny cykl wyścigów kolarskich pod nazwą Gran Fondo Series. Na koncie ma też organizację Mistrzostw Świata w Półmaratonie oraz kilku innych wydarzeń sportowych.

Przebyli długą drogę

Agencja rozpoczęła swoją działalność w marcu 2007 roku, początkowo skupiając się na działalności na rynku imprez biegowych, a następnie rozwijając się w kierunku triathlonu i kolarstwa szosowego.

– Za nami długa droga i dopiero, gdy sobie ją przypomnimy, jesteśmy w stanie docenić miejsce, w którym znajdujemy się obecnie. To 15 lat ciężkiej pracy i wysiłku całego naszego zespołu, ale uwielbiamy to, co robimy. To też 15 lat wyzwań i spełniania marzeń – zarówno naszych własnych, jak i tysięcy uczestników naszych imprez, którzy przecież miesiącami lub latami trenują, by przekroczyć metę półmaratonu, triathlonu czy wyścigu kolarskiego – mówi Michał Drelich, CEO Sport Evolution.

Sport Evolution zorganizuje w tym roku zawody IRONMAN w Gdyni (7 sierpnia), Warszawie (12 czerwca) i po raz pierwszy w Poznaniu (4 września), a także wyścigi w cyklu Gran Fondo w Gdyni (15 maja) i Poznaniu (3 lipca), a także 10. edycję Biegu na Szczyt Rondo 1, który odbędzie się w randze Mistrzostw Europy w Towerruningu.

– To ogromne przedsięwzięcia, nie tylko od strony biznesowej, komercyjnej, ale także logistycznej – twierdzi Dariusz Pawelec, Event Director agencji. – Angażujemy się jednak w liczne, mniejsze projekty. Za nami już cztery edycje zawodów Indoor Triathlon Series, rośnie także liczba eventów, które obsługujemy jako podwykonawca – są to m.in. Bieg Tropem Wilczym, Susz Triathlon, Goodvalley Triathlon Przechlewo oraz liczne imprezy biegowe – dodaje.

Sportowo i charytatywnie

W ostatnim czasie agencja aktywnie zaangażowała się w akcje pomocowe na rzecz uchodźców z Ukrainy, organizując m.in. bieg wirtualny Runners For Ukraine oraz decydując się – podobnie jak wielu innych członków Związku Organizatorów Sportu Masowego – na przekazanie 1 zł z każdego sprzedanego w tym roku pakietu startowego na rzecz Polskiej Akcji Humanitarnej. Aspekt charytatywny jest jednak obecny w działaniach firmy od wielu lat.

– Od lat dokładamy starań, aby nasze wydarzenia, poza aspektem sportowym, niosły ze sobą także pozytywne efekty społeczne. W niektórych przypadkach wymiar charytatywny jest wręcz elementem dominującym – tak jest chociażby w przypadku Biegu WOŚP „Policz się z cukrzycą”, który z dumą realizujemy od kilkunastu lat, a także podczas współorganizowanego przez nas Biegu Na Szczyt Rondo 1, który w tym roku po raz dziesiąty wesprze SOS Wioski Dziecięce w Polsce – opowiada Piotr Jakóbik, Marketing Director agencji. – Każdego roku łączna kwota realizowanych przez nas zbiórek sięga kilkuset tysięcy złotych – dodaje.

Przeczołgani przez pandemię

Przedstawiciele Sport Evolution nie ukrywają, że ostatnie 2 lata nie należą do najłatwiejszych. Jak firma poradziła sobie z całkowitym lub częściowym zakazem organizacji imprez sportowych w czasie pandemii i jak rysuje się jej przyszłość?

– Pandemia COVID-19 przyszła do Polski na 3 tygodnie przed największą i najważniejszą imprezą w historii naszej firmy, czyli World Athletics Half Marathon Championships Gdynia 2020. Obiektywnie rzecz biorąc, na przełomie lutego i marca 2020 roku znajdowaliśmy się chyba w najlepszym punkcie od czasu powstania agencji i nagle wszystko niemal runęło – wspomina Michał Drelich. – Dwa ostatnie lata przeczołgały nas jak nic nigdy wcześniej, a cała branża jest zgodna, że powrót do stanu sprzed pandemii zajmie jeszcze trochę czasu. Mówiąc naszym językiem – to nie będzie sprint, a raczej maraton, ale widzimy światełko w tunelu. Poza tym, mamy w naszym zespole wielu maratończyków, więc kto, jak nie my – śmieje się CEO Sport Evolution.

Ten optymizm wynika w dużym stopniu z dużego zaufania świata biznesu, jakim cieszy się agencja. Tak mówi o nim Michał Drelich:

– Rozwijamy w ostatnim czasie poboczne linie biznesowe, inwestujemy też w digital. Jednak w okresie lockdownów i spadków frekwencji w całej branży, to właśnie wieloletnie relacje biznesowe i nieocenione wsparcie naszych partnerów sprawiły, że dziś możemy świętować 15-lecie agencji i snuć dalsze plany na przyszłość. Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie i byłoby grzechem, gdybym w tym miejscu nie podziękował wszystkim naszym partnerom – na czele z Grupą Enea, Citi Handlowy oraz miastami-gospodarzami naszych wydarzeń. Głęboko wierzę, że to zaufanie jest wynikiem wielu lat dobrej współpracy i będzie nam dane utrzymywać te relacje przynajmniej przez kolejne 15 lat – kończy Michał Drelich.

Źródło: Sport Evolution