adidas ubierze Polaków na Igrzyska Olimpijskie Paryż 2024

adidas podpisał umowę sponsorską z Polskim Komitetem Olimpijskim, stając się oficjalnym sponsorem Polskiej Kolekcji Olimpijskiej. Na mocy pięcioletniego kontraktu adidas zapewni m.in. profesjonalne stroje, obuwie i wyposażenie dla reprezentantów kraju. Dotychczasowym sponsorem polskich olimpijczyków była marka 4F.

Do Paryża i nie tylko

Współpraca została oficjalnie ogłoszona 25 października w Warszawie na konferencji prasowej z udziałem Bjørna Guldena – CEO adidas i Radosława Piesiewicza – Prezesa Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Rozpocznie się wraz z Igrzyskami Olimpijskimi w Paryżu w 2024 i potrwa do końca 2028 roku.

Polska jest jednym z największych rynków dla adidas w Europie. Jesteśmy liderem rynku, ale wciąż widzimy wiele możliwości rozwoju zarówno dla biznesu, jak i sportu. Partnerstwo z Polskim Komitetem Olimpijskim jest naturalnym kolejnym krokiem dla adidas, biorąc pod uwagę nasze wieloletnie wsparcie dla polskich sportowców poprzez indywidualne kontrakty – powiedział Bjørn Gulden, CEO adidas.

Porozumienie adidas z Polskim Komitetem Olimpijskim obejmuje m.in.: Igrzyska XXXIII Olimpiady Paryż 2024, XXV Zimowe Igrzyska Olimpijskie Mediolan-Cortina 2026 oraz Igrzyska XXXIV Olimpiady Los Angeles 2028. W ramach umowy sponsorskiej adidas dostarczy zawodnikom obuwie, stroje i akcesoria, w których olimpijczycy wystąpią m.in.: podczas podróży, w wiosce olimpijskiej, w trakcie treningów oraz dekoracji medalowych na podium.

–  Premiera strojów i akcesoriów opracowanych dla naszych olimpijczyków będzie miała miejsce w kwietniu 2024 roku. Dzięki współpracy z adidas polscy olimpijczycy od Paryża 2024, aż do Los Angeles 2028 będą występować w strojach tej marki na wszystkich sportowych wydarzeniach rangi olimpijskiej, na które Polski Komitet Olimpijski będzie wysyłał reprezentację  – podsumował Radosław Piesiewicz, Prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego.

Oznacza to, że w strojach adidas poza Igrzyskami Olimpijskimi Polacy wystąpią również na Młodzieżowych Igrzyskach Olimpijskich a także Olimpijskich Festiwalach Młodzieży Europy.

adidas rozpycha się w Polsce

Współpraca z Polskim Komitetem Olimpijskim wpisuje się w wieloletnią historię wspierania polskiego sportu przez markę z trzema paskami. adidas jest wieloletnim sponsorem Polskiego Związku Piłki Siatkowej i Legii Warszawa, a także piłkarskich mistrzów Polski Raków Częstochowa.

Marka wspiera indywidualnie sportowców, m.in.: polskich lekkoatletów – Justynę Święty-Ersetic – mistrzynię i wicemistrzynię olimpijską z Tokio 2020, Kajetana Duszyńskiego – mistrza olimpijskiego z Tokio 2020 czy Maję Woźniak – dwukrotną medalistkę Letnich Olimpijskich Festiwali Młodzieży Europy (Bańska-Bystrzyca 2022 – brąz i Maribor 2023 – srebro).

Woźniak i Święty-Ersetić oraz wiceprezes PKOl, Prezes Polskiego Związku Towarzystw Wioślarskich oraz Prezes Fundacji Polskiego Sportu Adam Korol wzięli udział w panelu dyskusyjnym poprowadzonym przez Marka Plawgo. Opowiadali m.in. o swoim pierwszym treningu a także o emocjach, które przeżywali stając do rywalizacji na Igrzyskach Olimpijskich.

Źródło: adidas, red