ASICS prezentuje drugą odsłonę uniwersalnej treningówki Superblast 2 Paris
ASICS wprowadza na rynek drugą odsłonę butów treningowych Superblast Paris. To model, który łączy w sobie sprężystość startówki i miękkość flagowych treningówek japońskiej marki. Absolutną nowością ukrytą w jego podeszwie środkowej jest responsywna pianka FF Turbo Plus do tej pory używana wyłącznie w najszybszych butach z serii ASICS Metaspeed. Zmodyfikowana została również cholewka, która teraz ma być bardziej wygodna i przewiewna.
Superblast 2 Paris to adresowany do biegaczy o stopie neutralnej najnowszy model ASICS z serii „Blast”, do której należą również buty Novablast i Dynablast. Wszystkie są świetnie amortyzowane, podobnie jak flagowe treningówki takie jak np. Nimbus, czy Cumuls.
Tym, co je wyróżnia jest nieco większa sprężystość, co czyni modele z tej półki bardziej uniwersalnymi. Buty z serii blast sprawdzają się bowiem nie tylko jako partner dłuższych biegowych wycieczek, ale również jako narzędzie do solidnej treningowej roboty związanej np. z. budowaniem szybkości. Dla niektórych biegaczy Superblast może być dobrym wyborem jako but startowy na dystansach półmaratonu czy maratonu.
Potężna dawka amortyzacji
Sam Superblast, którego druga odsłona trafi do sprzedaży 5 lipca to but z potężną dawką amortyzacji. Wskazuje na to m.in. wysokość podeszwy, która wynosi 45 mm (pięta) i 37 mm (palce). Jest o 5 mm za wysoka względem regulacji World Athletics dotyczących butów, ale martwić tym powinni się biegacze zawodowi, amatorom nie powinno to szczególnie przeszkadzać. Jak łatwo policzyć, drop w tym bucie wynosi 8 mm.
Przy tak potężnej dawce amortyzacji Superblast 2 Paris jest zaskakująco lekki i w rozmiarze 9 US waży tylko około 250 g. Udało się to uzyskać m.in. dzięki użyciu responsywnej pianki FF Turbo Plus, która do tej pory była zarezerwowana dla flagowych startówek ASICS z serii Metaspeed. Jak podkreśla producent, jest to tworzywo o 8% lżejsze, 6% bardziej miękkie i zapewnia o 8,2% większy zwrot energii niż pianka poprzedniej generacji FF Blast Turbo.
Ale to nie wszystko, bowiem w dolnej części podeszwy projektanci umieścili jeszcze dodatkową warstwę amortyzcji FF Blast Plus Eco wykonaną w około 24% z materiałów z recyklingu. Zapewniać ma bardziej miękkie lądowania podczas biegu, a także bardziej energiczny start.
Sprężystość bez karbonu
To czego nie ma w modelu Superblast 2 Paris, to karbonowa płytka, która w butach Metaspeed służy do akumulowania energii wytworzonej w trakcie kontaktu stopy z podłożem. Poza tym poprawia sztywność podeszwy oraz stabilizację i dynamikę biegu. W przypadku nowej treningówki ASICS biegaczom wystarczyć musi wspomniana kombinacja dwóch pianek oraz nieco wygięty kształt podeszwy, który ma za zadanie ułatwiać przetaczanie stopy. Biorąc pod uwagę powyższe, można przyjąć, że Superblast 2 nie jest najbardziej stabilnym butem w ofercie japońskiej marki.
Za przyczepność podeszwy w nowej treningówce odpowiada guma ASICSGrip zaprojektwana pierwotnie z myślą o modelach przełajowych. Całkiem nowa jest jednoczęściowa cholewka Engineered Woven Upper wykonana z oddychającej tkaniny, która według deklaracji producenta zapewniać ma większą wygodę i przewiewność. Nazwę Paris model Superblast 2 zawdzięcza kolorystyce inspirowanej „miastem świateł” z jego odcieniami podczas wschodu i zachodu słońca.
Gdzie można je kupić? Za ile?
Buty ASICS Superblast 2 Paris trafią do sprzedaży 5 lipca. Będzie można kupić je na ASICS.com, Sklepbiegacza.pl, Natural-born-runners.pl, Studio-sport.pl. Kosztować będą 1039 zł.
Źródło: ASICS, red