Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc Ci w sprawnej nawigacji i realizacji określonych funkcji. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje o wszystkich plikach cookie w ramach każdej kategorii zgody.

Pliki cookie skategoryzowane jako "Niezbędne" są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do umożliwienia korzystania z podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie są wymagane do umożliwienia korzystania z podstawowych funkcji tej witryny, takich jak zapewnienie bezpiecznego logowania lub dostosowanie preferencji zgody. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację użytkownika.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają realizować określone funkcje, takie jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie są wykorzystywane do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczyć informacji na temat metryk, takich jak liczba odwiedzających, współczynnik odrzuceń, źródło ruchu itp.

Pliki cookie dotyczące wydajności są wykorzystywane do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności strony internetowej, co pomaga w dostarczaniu lepszych doświadczeń użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam w oparciu o strony odwiedzane wcześniej oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowych.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wysoka wartość medialna imprez IRONMAN Poland

Zawody triathlonowe z cyklu IRONMAN Poland to nie tylko sport i emocje na najwyższym poziomie. Wydarzenia wygenerowały w minionym sezonie niemal 5 mln złotych ekwiwalentu reklamowego i konkretną wartość wizerunkową dla swoich partnerów.

Cykl IRONMAN Poland 2024 składał się z trzech wydarzeń organizowanych kolejno w Warszawie, Gdyni i Poznaniu. Agencja Sport Evolution – organizator zawodów i wyłączny licencjobiorca IRONMAN w Polsce i Czechach – od wielu lat regularnie bada wartość medialną każdej z tych imprez. Niezależne raporty przygotowuje na jej zlecenie PSMM Monitoring & More, wyspecjalizowana pracownica badawcza, należąca obecnie do Grupy IMM.

Jak podano w raporcie, tegoroczne eventy IRONMAN Poland wygenerowały łącznie prawie 3,3 tys. publikacji medialnych, których łączny zasięg wyniósł ponad 25 milionów, a skumulowana wartość AVE sięga ponad 4,75 mln złotych.

Źródło: PSMM Monitoring & More

Ekspozycja w mediach to jednak nie jedyna wartość dla partnerów IRONMAN Poland. Na bazie danych z analizy przekazu medialnego, a także pozostałych działań reklamowych i komunikacyjnych oraz ekspozycji podczas samych eventów, PSMM Monitoring & More oszacował tzw. wartość wizerunkową współpracy przy danym wydarzeniu dla każdego z jego partnerów.

Dobrym przykładem mogą być tutaj miasta-gospodarze. Dla Warszawy wyliczono wartość wizerunkową 9,12 mln zł dla Gdyni 7,81 mln zł, a dla Poznania 7,81 mln zł.

– To tylko wierzchołek góry lodowej. Oprócz tej nie do końca namacalnej wartości wizerunkowej, miasta-gospodarze odnoszą też przecież realne korzyści finansowe związane z przyjazdem uczestników zawodów i ich rodzin. Ponoszone przez nich wydatki na hotele, restauracje, atrakcje turystyczne, pamiątki, transport publiczny czy parkingi miejskie należy liczyć w milionach złotych – to realny bodziec dla lokalnych przedsiębiorców i dodatkowe wpływy podatkowe dla samorządów – mówi Michał Drelich, dyrektor IRONMAN Poland.

Na podobne wyniki jak miasto-gospodarz może liczyć sponsor tytularny eventu, którym w Gdyni i Poznaniu jest Grupa Enea. Wartość wizerunkowa każdego z pozostałych partnerów na pojedyńczej imprezie plasuje się w widełkach 0,5 – 2 mln złotych.

W sierpniu agencja Sport Evolution zorganizowała pierwsze w historii zawody serii IRONMAN 70.3 w Czechach. Impreza rozgrywana w Hradec Králové wzbudziła duże zainteresowanie czeskich mediów, generując ponad 1300 publikacji oraz 2,5 mln zł ekwiwalentu reklamowego.

Razem z pozostałymi świadczeniami, przełożyło się to na ponad 5 mln zł wartości wizerunkowej dla liczącego niecałe 100 tys. mieszkańców miasta. Partnerzy wydarzenia, wśród których znalazły się też polskie marki, mogli liczyć na podobną wartość świadczeń, co podczas wyścigów w Warszawie, Gdyni i Poznaniu.

Wysokie oceny zawodników

W ślad za wartościami medialnymi i wizerunkowymi, idą także wyniki satysfakcji uczestników wydarzeń IRONMAN Poland. Poziom zadowolenia triathlonistów mierzony jest na bazie ustandaryzowanej globalnie ankiety satysfakcji, realizowanej krótko po zakończeniu każdego z wyścigów serii IRONMAN. Również tutaj organizatorzy IRONMAN Poland mają powody do zadowolenia.

Poziom ogólnej satysfakcji na tegorocznych imprezach kształtuje się bowiem następująco: IRONMAN 70.3 Warsaw (85,15%), Enea IRONMAN 70.3 Gdynia (90,48%), Enea IRONMAN 70.3 Poznań: (90,72%), Enea IRONMAN 70.3 Poznań w TOP 5 na świecie.

Zawody serii IRONMAN 70.3 w Poznaniu zajęły 4. miejsce na świecie w zestawieniu IRONMAN Athletes’ Choice Awards. Ranking został przygotowany na podstawie opinii samych uczestników zawodów tej kultowej serii.

Porównując te wyniki do globalnej średniej imprez IRONMAN, a także dysponując szczegółowymi danymi dotyczącymi satysfakcji zawodników z kilkudziesięciu różnych aspektów związanych z udziałem w imprezie, możemy śmiało powiedzieć, że polskie wyścigi w niczym nie odstają od światowego standardu IRONMAN, a w niektórych przypadkach nawet go przewyższają – podsumowuje Piotr Jakóbik, rzecznik prasowy IRONMAN Poland.

Źródło: IRONMAN Poland