RakReaton, czyli 25 razy dookoła Ziemi w słusznym celu
RakReaton to sportowe wyzwanie, które odbywa się w ramach Kampanii Złotej Wstążki. Jego celem jest zachęcenie do jak największej aktywności związanej z pokonywaniem dystansu we wrześniu w celu zebrania miliona kilometrów, które zagwarantują wsparcie w postaci 120 tysięcy złotych na rzecz dzieci chorych na nowotwory. Partnerami inicjatywy są Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej oraz Grupa Impel.
Wystarczy pobrać aplikację
Udział w wyzwaniu RakReaton umożliwia bezpłatna aplikacja Activy, która rejestruje pokonane kilometry. Pobranie jej ze sklepów Google Play lub AppStore, a następnie jak najczęstsze używanie, czyli dokumentowanie aktywności, wspiera ogólnopolski projekt wsparcia psychologicznego, pedagogicznego i społecznego dzieci z chorobą nowotworową oraz ich rodzin.
Uczestnicy wyzwania mogą wpłacić „wpisowe” na konto Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową” w wysokości 10 zł. Ten krok nie jest obowiązkowy, bo udział w akcji jest bezpłatny.
– To ma być zabawa ze świadomością, że w ten sposób wspierasz dzieci chore na nowotwory, ale będzie nam miło, jeśli dołożysz swoją cegiełkę – zaznaczają organizatorzy.
Uczestnik sam wybiera rodzaj aktywności: może to być bieganie (spacer, marsz, nordic walking czy wędrówka w górach też się tutaj liczą) i jazda na rowerze. Istnieje możliwość połączenia konto w Activy z aplikacjami: Strava, Garmin Connect lub Polar Flow i rejestrowanie aktywności zegarkiem GPS.
120 tysięcy za milion
Po osiągnięciu miliona kilometrów, partnerzy RakReatonu przekażą 120 tysięcy zł na wsparcie psychospołeczne dzieci z chorobą nowotworową oraz ich rodzin. Wyzwanie może podjąć każdy. W poprzednich edycjach uczestnicy przejechali na dwóch kółkach 1 348 582 km! Najwięcej rowerzystów zarejestrowało się w pierwszej edycji wyzwania.
– Dzieci chore na raka i ich rodziny codziennie zmagają się z chorobą i jej wyzwaniami, które można porównać do biegu z przeszkodami. Ich długodystansowym celem jest zdrowie i życie. Ludzie aktywni z kolei podejmują wyzwania sportowe z różnych powodów, by być w dobrej kondycji, osiągać coraz lepsze wyniki, pokonywać własne słabości czy po prostu czerpać radość z wykonywanej aktywności. Obie te grupy cechuje determinacja i koncentracja na długofalowym celu. Osoby aktywne niejednokrotnie angażują się przy tym w pomoc potrzebującym – tłumaczy Anna Apel, prezes zarządu Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”, pomysłodawcy sportowego wyzwania RakReaton.
Partnerami RakReatonu od trzech lat są: Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej, której fundatorem jest Totalizator Sportowy i Grupa IMPEL. Partnerem Technologicznym jest Activy. Przez dwie edycje inicjatywa zgromadziła ponad 15 tys. uczestników. W trzeciej edycji RakReatonu wezmą udział m.in. firmy: Sofomo, ArtGeist i DR Schumacher.
red