Magazyn „Runner’s World” znika z polskiego rynku

Wydawnictwo Motor-Presse Polska poinformowało, że styczniowo-lutowy „Runner’s World” będzie ostatnim drukowanym numerem polskiej wersji tego tytułu. Bez zmian działa internetowy serwis runners-world.pl, ale wydawca, który jest w upadłości, szuka dla niego kupca. 

Ostatni numer

Aktualnie w kioskach dostępny jest ostatni numer „Runner’s World”. Kosztuje 14,99 zł. Średni nakład magazynu w pierwszym kwartale 2021 roku wynosił 21 445 szt., a średnie rozpowszechnianie było na poziomie 11 259 szt.

– Z żalem musimy Was poinformować, że numery styczniowo-lutowe naszych magazynów, takich jak Women’s Health, Men’s Health, Runner’s World, Auto Motor i Sport, Motocykl były ostatnimi wydaniami, jakie ukazały się w wersji drukowanej. Bez zmian działają strony internetowe i media społecznościowe poszczególnych tytułów. Ich popularność oraz budowana przez lata rozpoznawalność naszych brandów wykazują duży potencjał w ­znalezieniu nowego wydawcy – czytamy w komunikacie na stronie wydawcy.

„Runner’s World” wydawany był od 2010 roku przez wydawnictwo Motor-Presse z Wrocławia. W grudniu 2022 roku sąd ogłosił upadłość tej firmy z powodów finansowych.

Jak podaje serwis press.pl, trwają rozmowy z podmiotami na temat ewentualnego przejęcia praw do wydawania tytułów prasowych i stron internetowych.

Zostało tylko „ULTRA”

W grudniu 2018 roku ukazał się ostatni numer „Magazynu Bieganie” wydawanego przez Fundację „Maraton Warszawski” od 2005 roku.  Z drukowanego miesięcznika stał się cyfrowym tygodnikiem dostępnym w aplikacji mobilnej, ale w tej formule nie utrzymał się na rynku. Ostatnim magazynem dla biegaczy, który jeszcze można kupić w kiosku jest „ULTRA”. Jest to pismo poświęcone biegom górskim i ultra.

Źródło: press.pl, red