Trwa nabór na studia MBA Sport na Uczelni Łazarskiego. Partnerem polska marka

Jesienią 2024 roku na Uczelni Łazarskiego w Warszawie ruszą studia MBA Sport skierowane do m.in. do managerów, liderów organizacji i klubów sportowych, byłych i obecnych sportowców, którzy chcą poszerzyć wiedzę w obszarze sprzedaży, marketingu, finansów, komunikacji, organizacji imprez, zarządzania czy wykorzystania nowych technologii. Partnerem merytorycznym studiów jest firma OTCF S.A., właściciel największej polskiej marki sportowej 4F.

Program kierunku MBA Sport w Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego został opracowany przez zespół doświadczonych wykładowców akademickich oraz praktyków marketingu sportowego.

Składa się z sześciu merytorycznych modułów dotyczących m.in. z zakresu zarządzania organizacjami sportowymi, a także poszerzających wiedzę na temat gospodarczych i społecznych aspektów sportu i związanych z nim zagadnień prawnych. Jedna z najbardziej rozbudowanych części dotyczyć będzie marketingu sportowego i komunikacji sportowej, nie zabraknie również modułu szlifującego kompetencje liderskie.

– MBA Sport to innowacyjny program podyplomowy, łączący polskie i międzynarodowe perspektywy oraz doświadczenia w zarządzaniu w sektorze sportu. Został stworzony z myślą o osobach, które chcą rozwijać swoje umiejętności menedżerskie i wykorzystać je w dynamicznym środowisku sportowym, niezależnie w jakim segmencie i w jakim obszarze tego szerokiego rynku są aktywni. Dzięki współpracy z ekspertami i praktykami z branży sportowej, przedstawicielami czołowych organizacji w Polsce i na świecie oraz marką 4F, osobami i organizacjami, które rozumieją unikalną dynamikę, jednego z kluczowych obszarów gospodarki, uczestnicy kierunku zyskają nie tylko solidne podstawy teoretyczne, ale także praktyczne umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania organizacjami sportowymi – tłumaczy Małgorzata Gałązka-Sobotka, Dziekan Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego.

fot. Depositphotos.com

Wyjątkowi eksperci

Uczestnicy studiów czerpać będą wiedzę z doświadczeń ekspertów, którzy na co dzień realizują projekty m.in. w siatkówce, koszykówce, piłce nożnej, lekkiej atletyce czy żużlu i są pasjonatami sportu. Wśród nich znaleźli się m.in. prof. Simon Chadwick, światowy autorytet w dziedzinie marketingu sportowego, który w przeszłości doradzał piłkarskim federacjom FIFA i UEFA, a także klubowi FC Barcelona.

Jak chodzi o polskich ekspertów, to warto wspomnieć o Agacie Pniewskiej, czołowej znawczyni tematu w Polsce, przez wiele lat związana z marką ORLEN w obszarach marketingu sportowego i sponsoringu a także o Tadeuszu Czarnieckim, dyrektorze marketingu Oshee, Dawidzie Prokopowiczu, ekspercie Google w dziedzinie marketingu online oraz Kazimierzu Romańcu, prawniku z ponad 20-letnim doświadczeniem, w tym w obsłudze prawnej klubów piłkarskiej Ekstraklasy.

Zajęcia ze słuchaczami poprowadzą również eksperci OTCF: Małgorzata Kiełpińska, Senior Sports Marketing Manager oraz Kacper Domański, Teamwear Manager, a także Przemysław Świercz, mówca inspiracyjny i trener biznesu, w przeszłości kapitan wspieranej od lat przez markę 4F reprezentacji Polski Amp Futbol.

– Od lat konsekwentnie stawiamy na marketing przez sport, dzięki czemu 4F stało się marką odnoszącą sukcesy w Polsce i na świecie. Mamy wiedzę, a przede wszystkim doświadczenia, którymi chętnie się podzielimy, aby podnieść poziom kompetencji osób pracujących w branży sportowej. Przez ponad 17 lat aktywności w profesjonalnym sporcie marka 4F była obecna na jednych z największych imprez sportowych, współpracując z wybitnymi sportowcami. Zbudowaliśmy pozycję jednego ze strategicznych partnerów polskiego sportu – mówi Małgorzata Kiełpińska, Senior Sports Marketing Manager w OTCF S.A.

Na początku czerwca Polski Związek Lekkiej Atletyki poinformował, że przedłużył o kolejne 8 lat ponad 10-letnią współpracę z 4F. Polska marka ubiera wszystkie kluby ORLEN Basket Ligi i ORLEN Basket Ligi Kobiet, m.in. Projekt Warszawa i trzykrotnych zdobywców siatkarskiej Ligi Mistrzów ZAKSA Kędzierzyn-Koźle w PlusLidze, a także zawodników trzech klubów piłkarskiej PKO BP Ekstraklasy. Dodatkowo 4F współpracuje indywidualnie ze sportowcami – wśród ambasadorek marki są m.in. lekkoatletki skoczkini wzwyż Maria Żodzik i sprinterka Martyna Kotwiła.

Studia MBA Sport odbywać się będą do trzech razy w miesiącu w formie dwudniowych, sobotnio-niedzielnych sesji w godz. 9-18.

– Polski rynek sponsoringu sportowego rozwija się bardzo dynamicznie. Szybko odrobił straty z okresu pandemii i jak wskazuje Sponsoring Insight dzisiaj jego wartość sięga 1,2 mld zł. Polska jako lider regionu CEE przyciąga najciekawsze i największe projekty sportowe, a także międzynarodowe imprezy rangi mistrzowskiej. Z naszego kraju pochodzą topowi sportowcy, którzy dysponują ogromnym potencjałem marketingowym tacy jak ambasador naszej marki i kapitan reprezentacji Polski w piłce nożnej Robert Lewandowski, pierwsza rakieta świata Iga Świątek, a także wschodząca gwiazda światowej lekkiej atletyki sprinterka Natalia Kaczmarek. Aby móc zapewnić dalszy rozwój rynku, potrzebujemy silnego zaplecza ekspertów dysponujących kompetencjami w zakresie zarządzania projektami i budowania nieszablonowych i kreatywnych konceptów komunikacyjnych – Kacper Domański, Teamwear Manager w firmie OTCF S.A.

Źródło: OTCF S.A.

fot. w nagłówku Depositphotos.com