Marka 4F rozpoczęła akcję pomocy powodzianom

Przekazane przez 4F polary, softshelle, bielizna termiczna oraz szeroki asortyment artykułów bawełnianych trafią do mieszkańców dotkniętych powodzią miasteczek – Lądka Zdroju, Bystrzycy Kłodzkiej i Stronia Śląskiego oraz strażaków Ochotniczych Straży Pożarnych niosących pomoc poszkodowanym. Dodatkowo, największa polska marka sportowa przekaże 1% od obrotu w sklepach stacjonarnych, online i aplikacji w dniach 20 września – 31 października. Środka zasilą inicjatywy związane z usuwaniem skutków powodzi.

Ubrania 4F dla poszkodowanych

W miniony piątek do położonej w powiecie kłodzkim gminy Bystrzyca Kłodzka dotarł transport, w którym znalazło się prawie 3 tysiące sztuk odzież 4F o łącznej wartości ponad 210 tys. zł.

Dary od firmy 4F i Fundacji 4F Pomaga otrzymał Fundusz Lokalny Masywu Śnieżnika, który jako organizacja pożytku publicznego koordynuje pomoc dla powodzian m.in. w kompletnie zniszczonych przez wodę miejscowościach: Bystrzyca Kłodzka, Stronie Śląskie i Lądek Zdrój.

To organizacja założona w 1997 roku, kiedy region ten nawiedziła powódź 1000-lecia. Mimo, że fundusz powstał 27 lat temu w niezwykle trudnych okolicznościach, w sposób nieprzerwany, do dziś, aktywnie działa na rzecz poprawy życia lokalnych społeczności prowadząc programy grantowe, stypendialne, edukacyjne i pomocowe.

Za jego pośrednictwem, produkty 4F trafiły m.in. do dzieci z Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w Kłodzku oraz grupy seniorów tego regionu, a bielizna termiczna do druhów z lokalnych jednostek ochotniczych straży pożarnej.

– Pomoc, którą otrzymaliśmy jest nieoceniona, a szybkość z jaką do nas dotarła godna marki sportowej. Działamy w naszej społeczności od wielu lat, doskonale znając potrzeby jej mieszkańców. W kilka godzin przygotowaliśmy listę najbardziej potrzebnych rzeczy, zarówno pod kątem asortymentu jak i rozmiarów, aby kilkadziesiąt godzin później odebrać pierwszy transport odzieży – powiedziała Dorota Komornicka, Prezes Funduszu Lokalnego Masywu Śnieżnika.

Każdy może pomóc

Dodatkowo firma OTCF rozpoczęła akcję w sklepach stacjonarnych 4F i on-line, włączając do pomagania swoich klientów. W okresie od 20 września do końca października, 1% od obrotu zasili konto Fundacji 4F Pomaga, która przeznaczy zgromadzone środki na odbudowę terenów zniszczonych przez powódź, głównie w zakresie infrastruktury sportowej. Taki sam mechanizm zostanie zastosowany na rynku słowackim, gdzie marka 4F dynamicznie się rozwija. To kraj, który również mierzy się z usuwaniem zniszczeń spowodowanych powodzią.

–  Niosąc pomoc materialną chcemy wesprzeć osoby, które w pośpiechu opuszczały swoje domy, pozostawiając w nich rzeczy osobiste. Używając terminologii sportowej można powiedzieć, że pomoc dla poszkodowanych w powodzi to maraton, a nie sprint. Dlatego inicjatywą organizowaną w kolejnych tygodniach w naszych sklepach chcemy pokazać, że działając wspólnie i solidarnie możemy pomóc w odbudowie zniszczonych miejscowości – mówi Igor Klaja, CEO OTCF S.A., założyciel marki 4F.

Beneficjentami pomocy niesionej przez 4F były również jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych Dolnego Śląska, do których trafiło 125 kompletów bielizny termicznej.

Źródło: OTCF