1. Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok: 1 uczestnik = 1 para okularów dla dziecka
13 października w Warszawie odbędzie się 1. Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok. Zawody zostaną rozegrane na dystansie 5 km, na zielonych terenach wzdłuż Wisły, między Centrum Olimpijskim a Mostem Grota-Roweckiego. Wydarzeniu przyświeca jeden cel: pomoc podopiecznym domów dziecka. Organizator biegu przekaże bowiem tyle par okularów korekcyjnych dzieciom, ilu zawodników weźmie udział w biegu. Rejestracja na imprezę potrwa do 3 października.
Okazji do wspólnego, rodzinnego świętowania jest więcej. 1. Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok to również podsumowanie ogólnopolskiej kampanii Czas na Wzrok 40+. Jej głównym celem jest budowanie świadomości potrzeby regularnych badań wzroku i prawidłowej korekcji okularowej oraz edukacja w zakresie prezbiopii, czyli starczowzroczności, która dotyka ludzi po ukończeniu 40-45 roku życia.
1 uczestnik = 1 para okularów dla dziecka
Charytatywny charakter imprezy podkreśla wspólny cel – pomoc dzieciom. Organizatorzy przekażą domom dziecka w całej Polsce tyle par okularów korekcyjnych, ilu zawodników weźmie udział w biegu głównym. Pomysł jest kontynuacją zainicjowanego przez Grupę Essilor programu Zobacz Lepszą Przyszłość. W ramach akcji pracownicy firmy przeprowadzają przesiewowe badania wzroku w domach dziecka. Ogromne zaangażowanie wolontariuszy zostało docenione przez kapitułę Akademii Rozwoju Filantropii – otrzymali nagrodę główną w prestiżowym konkursie „Dobroczyńca Roku”. 1. Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok to doskonała okazja do kontynuacji akcji i jednocześnie okazja do tego, by poprawić jakość widzenia kolejnym podopiecznym.
Rodzinnie i na sportowo
Wydarzeniu towarzyszyć będzie szereg atrakcji rodzinnych – zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Każdy będzie mógł poddać się bezpłatnemu badaniu przesiewowemu wzroku. Z myślą o rodzinach uczestników organizatorzy zadbają także o przygotowanie strefy relaksu z animacjami dla najmłodszych. Dzieci będą mogły również wziąć udział w towarzyszącym imprezie Biegu Dla Dzieci (5-15 lat) na dystansie 400 m.
Podsumowanie kampanii Czas na Wzrok 40+
Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok – obok obchodów Światowego Dnia Wzroku – jest także okazją do uroczystego podsumowania ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej Czas na wzrok 40+, dzięki której prezbiopia przestała być tematem wstydliwym, a Polacy zaczęli otwarcie mówić o swoich kłopotach z widzeniem po 40. roku życia. Akcja uwrażliwia społeczeństwo na potrzebę regularnych badań, dbania o wzrok i prawidłowej korekcji okularowej. Kampania uświadamia ludzi, że prezbiopia to nieunikniony proces fizjologiczny, ale można jednocześnie w prosty sposób złagodzić związane z nią dolegliwości, dobierając okulary korekcyjne z soczewkami progresywnymi.
Zapisy na bieg trwają
Warto pospieszyć się z zapisami, ponieważ na pierwsze 100 zarejestrowanych osób czekają atrakcyjne nagrody. Zapisy najmłodszych na Bieg dla Dzieci będą możliwe w dniu Zawodów, w godz. 9:00 – 11:20. Szczegółowe informacje na temat programu wydarzenia oraz przewidzianych atrakcji dostępne są na stronie www.bieg.czasnawzrok.pl
Pomysłodawcą i organizatorem 1 Rodzinnego Biegu Czas Na Wzrok jest Grupa Essilor – lider w produkcji rozwiązań korygujących wzrok. Partnerzy wydarzenia to firmy optyczne, działające na terenie kraju: Essilor Polonia, JZO, JAI KUDO oraz Essilor Optical Laboratory Poland.
mat pras.
fot. Edi Libedinsky/ unsplash.com