ASICS rośnie na rynkach wschodzących

ASICS poinformował, że w 2018 roku firma kontynuowała silny wzrost w kluczowych obszarach strategicznych. Mimo, że skonsolidowana sprzedaż netto w regionie EMEA spadła o 3%, sprzedaż na rynkach wschodzących bez względu na kurs walut wzrosła o 21%, a sprzedaż w kanałach Direct-to-Consumer zwiększyła się o 22%.

Jak podał ASICS, wszystkie kraje wchodzące w skład rynków wschodzących osiągnęły znaczny wzrot na czele z Bliskim Wschodem, który odnotował wzrost o 99% oraz Rosją, gdzie sprzedaż zwiększyła się o 19%. W całym regionie EMEA ASICS nadal zwiększał zasięg bezpośredniej sprzedaży. Otwierał własne sklepy i inwestował w rozwój stref ASICS z kluczowymi klientami. W porównaniu z 2017 rokiem sprzedaż e-commerce w 2018 roku wzrosła o 105%.

Aby przyspieszyć wzrost we wszystkich obszarach działalności, ASICS wprowadza nową strukturę organizacyjną z nowym zespołem kierowniczym. Nowa organizacja będzie starać się zwiększyć dynamikę w kategoriach: Running, Core Performance Sports i Sport Style.

Nowa organizacja będzie łączyła funkcje Product, Marketing i Merchandising, a na jej czele stanie Gary Raucher, który dołącza do ASICS od 1 marca. Nowa organizację, która połączy funkcje planowania, zakupu i sprzedaży zarówno dla odbiorców hurtowych, jak i bezpośrednich dla klientów, poprowadzi Scott Wakefield, który wcześniej w ramach ASICS kierował działalnością Direct-to-Consumer.

– Wzrost, który obserwujemy w kluczowych obszarach strategicznych sprawia, że pozytywnie patrzę w przyszłość – powiedział Alistair Cameron, dyrektor generalny ASICS EMEA. – Zmiany, które wprowadziliśmy w naszej organizacji, umożliwią nam kierowanie strategiami specyficznymi dla kategorii i przyjęcie bardziej holistycznego spojrzenia na rynek. Cieszę się z perspektywy współpacy z nowym zespołem zarządzającym, który będzie dbał rozwój sprzedaży w całym regionie – dodał.

mat. pras.