Garmin oficjalnie przyznaje. „Padliśmy ofiarą cyberataku”

Dzisiaj do naszej redakcji dotarło oficjalne oświadczenie firmy Garmin w sprawie awarii. Poniżej publikujemy je w całości.

Garmin padł ofiarą cyberataku, w wyniku którego niektóre z naszych systemów zostały zaszyfrowane. W rezultacie zakłócone zostało działanie wielu z naszych usług online, w tym funkcje strony internetowej, centrum obsługi klienta, aplikacje dla klientów i komunikacja firmowa. Bezzwłocznie rozpoczęliśmy działania mające na celu ocenę charakteru ataku i przywrócenie działania wszystkich systemów.

Nic nie wskazuje na to, by jakiekolwiek dane klientów, w tym informacje o płatnościach Garmin Pay, zostały udostępnione, utracone lub skradzione. W przypadku produktów Garmin nie było możliwości połączenia z usługami online, sytuacja nie miała jednak wpływu na działanie samych urządzeń.

Oceniamy, że w ciągu najbliższych kliku dni wszystkie systemy powrócą do normalnego funkcjonowania.  Nie przewidujemy, że wydarzenie będzie miało istotny wpływ na działanie lub wyniki finansowe firmy. W czasie przywracania naszych systemów wystąpić mogą tymczasowe opóźnienia związane z przetwarzaniem danych. Jesteśmy wdzięczni za cierpliwość i zrozumienie naszych klientów. Dążymy do zapewnienia wsparcia i obsługi klientów na wyjątkowym poziomie, który jest naszą tradycją i wizytówką.

Produkty Garmin zaprojektowane z myślą o aktywnym stylu życia zrewolucjonizowały świat lotnictwa, motoryzacji, fitness, żeglugi i sportów outdoorowych. Celem firmy Garmin jest pomaganie ludziom w jak najlepszym wykorzystaniu każdej chwili, którą spędzają robiąc to, co kochają. Wierzymy, że każdy dzień to okazja do wprowadzania innowacji i poprawiania wyników.

red

fot. Maeal Balland/unsplash