Maraton Warszawski ma nowych sponsorów tytularnych

42. PZU ORLEN Maraton Warszawski – tak od dzisiaj brzmi nazwa biegu, który odbędzie się w stolicy w weekend 26-27 września. O pozyskaniu nowych sponsorów tytularnych powiadomiła dzisiaj Fundacja Maraton Warszawski podczas konferencji prasowej zorganizowanej w siedzibie Polskiego Komitetu Olimpijskiego. 

Potężni sponsorzy

Pojawienie się dwóch sponsorów strategicznych jest ważnym krokiem dla Maratonu Warszawskiego i z całą pewnością oznacza szansę na rozwój imprezy. Pierwszy z nich – PZU to długoletni partner imprez fundacji. Nawiązanie współpracy z PKN ORLEN można jednak traktować w kategorii niespodzianki.

– PZU, jako sponsor tytularny, angażuje się w organizację biegu nieprzerwanie od ośmiu lat. W tym czasie wspólnie z Fundacją „Maraton Warszawski” udało się nam stworzyć jedną z najważniejszych imprez biegowych w Polsce, która cieszy się ogromną popularnością wśród biegaczy i kibiców. W tym roku, oprócz biegu ulicznego, zorganizowany będzie także bieg wirtualny. Mamy nadzieję, że dzięki temu w ostatni weekend września rozruszamy nie tylko Warszawę, ale i całą Polskę – powiedział Marcin Stefaniak, p.o. dyrektora Biura Komunikacji Korporacyjnej PZU.

Największy koncern paliwowy w Europie Środkowo-Wschodniej począwszy od 2013 roku organizował własną imprezę biegową pod hasłem ORLEN Warsaw Marathon. Pod koniec ubiegłego roku firma jednak zdecydowała, że nie będzie kontynuować tego projektu w dotychczasowej formie.

– PKN ORLEN od lat aktywnie angażuje się w sponsoring sportowy. Poprzez sponsoring sportowy wzmacniamy wizerunek firmy, budujemy relacje z naszymi klientami i związek z marką ORLEN. Równie istotne są dla nas wspieranie działań mających na celu sportową edukację najmłodszych, promowanie aktywności fizycznej i zdrowego trybu życia. PZU ORLEN Maraton Warszawski to jedno z takich wydarzeń. Cieszymy się, że jesteśmy jego częścią  – powiedział Grzegorz Bałkowiec, zastępca Dyrektora w Biurze Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów w PKN ORLEN.

Czas na nowy rozdział

Zdaniem Fundacji Maraton Warszawski pojawienie się dwóch sponsorów strategicznych  zapowiada początek nowego rozdziału w historii polskiego biegania.

– W tych szczególnych czasach nadzwyczaj doceniamy partnerstwo naszych sponsorów. PZU, z którym wytyczamy wspólnie szlaki dla wszystkich entuzjastów biegania już ósmy rok z rzędu, stanowi dla nas siłę napędową także i w tych, bezprecedensowych czasach, w których aspekt prewencyjny jest szczególnie istotny. Ale z równie wielką radością pragnę powitać nowego sponsora tytularnego, Polski Koncern Naftowy ORLEN, z którym po raz pierwszy będziemy wspólnie promować ideę biegania i sportu na najwyższym poziomie. Pomimo trudnego czasu i niesprzyjających okoliczności wierzę, że wspólnymi siłami, będziemy kultywować tradycję niezłomności Maratonu Warszawskiego nie tylko w tym, ale i w kolejnych latach – powiedział Marek Tronina, dyrektor 42. PZU ORLEN Maratonu Warszawskiego.

Bieg stacjonarny i zmagania wirtualne

Jak poinformowali organizatorzy, zapisy na tegoroczny bieg stacjonarny, w którym ze względów bezpieczeństwa wystartuje ograniczona liczba 1000 biegaczy, zostały już zamknięte. Areną główną stacjonarnego 42. PZU ORLEN Maratonu Warszawskiego będzie Plac Teatralny. To tam zlokalizowany zostanie start i meta, zaś 5-kilometrowa pętla, na której uczestnicy dystans maratonu – 42,195 km – przebiegać będzie między innymi najbardziej reprezentacyjną arterią Warszawy – Traktem Królewskim, ulicami Miodową, Bonifraterską oraz przez Plac Zwycięstwa i Plac Krasińskich.

Dla tych, dla których zabrakło miejsca na liście startowej, przygotowana została możliwość udziału w biegu wirtualnym, który umożliwia udział w imprezie z każdego miejsca na świecie. Bieg wirtualny będzie również doskonałą okazją do sprawdzenia swoich sił dla mniej doświadczonych biegaczy, ponieważ do wyboru, oprócz dystansu maratońskiego, będzie także półmaraton oraz trasy o długości 10 i 5 kilometrów.

Jak co roku od lat bardzo ważnym elementem biegu będzie akcja #BiegamDobrze. W jej ramach biegacze tworzą wirtualne zbiórki, na których zbierają pieniądze na wybrany cel, zasilając jedną z partnerskich organizacji charytatywnych. Tylko podczas poprzedniej edycji w ramach tej inicjatywy zebrano 1,5 miliona złotych na rzecz działań organizacji dobroczynnych. Organizatorzy wierzą, że tegoroczna impreza będzie zapamiętana nie tylko ze względu na to, w jak bezprecedensowym czasie się odbyła, ale też ze względu na ilość dobra, jaką uda się wspólnie wybiegać.

Bieganie w nowej rzeczywistości

42. PZU ORLEN Maraton Warszawski odbędzie się z zachowaniem najwyższych standardów sanitarnych. Pod tym względem będzie to impreza niepodobna do wszystkich, ale też gwarantująca uczestnikom maksymalne bezpieczeństwo, zapewnił podczas konferencji prasowej Prezes Fundacji Maraton Warszawski.

– We współpracy z Komisją Medyczną powołaną przez Związek Organizatorów Sportu Masowego i w zgodzie z wytycznymi Światowej Organizacji Zdrowia „przeformatowaliśmy” zawody na potrzeby świata pandemii. Zlikwidowaliśmy stacjonarne biuro zawodów, zawodnicy wystartują w czterech osobnych turach po 250 osób, a do strefy imprezy będą mogli wejść wyłącznie uczestnicy bieżącej tury oraz ograniczona do kilkudziesięciu osób obsługa. Woda i odżywki w punktach odżywczych, a także medale za ukończenie biegu, będą samodzielnie pobierane przez biegaczy w zamkniętych opakowaniach. Na trasie biegu zabraknie też trybun oraz specjalnych stref kibicowania.

Maraton Warszawski odbywa się nieprzerwanie od roku 1979 i jako jedna z nielicznych imprez masowych  w kraju szczyci się tradycją nieprzerwanej organizacji przez kolejnych 41 lat. O jego wyjątkowości świadczy fakt, że odbywał się on nawet w okresie stanu wojennego. Dla Fundacji „Maraton Warszawski” zachowanie ciągłości organizacyjnej jest takim samym priorytetem jak zapewnienie wszystkim uczestnikom imprezy maksimum bezpieczeństwa.

red