Co ze sportem masowym po pandemii? Będzie konferencja organizatorów
Jaka przyszłość czeka sport masowy w Polsce i na świecie? Co się zmieni po pandemii? Ile imprez przetrwa, a ile zniknie bezpowrotnie? Na te i wiele innych pytań organizatorzy imprez, samorządowcy i przedstawiciele administracji centralnej będą szukali odpowiedzi podczas wirtualnej konferencji „Sport Masowy po COVID-19”, która odbędzie się w sobotę, 13 lutego w godzinach 12:00 – 18:30.
Organizatorem konferencji jest Związek Organizatorów Sportu Masowego, który zrzesza największych w Polsce publicznych i niepublicznych organizatorów imprez sportowych oraz przedstawicieli firm działających na rzecz branży.
Wydarzenie będzie transmitowane na facebookowej stronie Związku Organizatorów Sportu Masowego oraz stronach organizatorów imprez zrzeszonych w organizacji, a także w mediach branżowych. Udział w konferencji jest bezpłatny.
– Nasza branża jest pogrążona w ogromnym kryzysie. Choć w istotny sposób przyczyniamy się do poprawy zdrowia Polaków, to już od niemal roku nie możemy normalnie pracować i organizować imprez – mówi Michał Drelich, członek zarządu Zarządu Związku Organizatorów Sportu Masowego. – Nasz Związek powstał nie tylko po to, by działać na rzecz odmrożenia branży. To ma być organizacja, która wyznacza standardy, przygotowuje analizy rynkowe i prawne, wspiera rozwój rynku – zaznacza.
Program konferencji
Godzina | Tytuł wystąpienia | Prelegent |
---|---|---|
12:10 | Sport Masowy po COVID-19 – wyniki ogólnopolskiej ankiety; podsumowanie i wnioski | Michał Drelich |
12:30 | Rynek imprez biegowych po COVID-19 | Mirosław Bieniecki |
12:50 | Rynek imprez kolarskich po COVID-19 | Szymon Syrzistie |
13:10 | Rynek imprez triathlonowych po COVID-19 | Marcin Florek |
14:00 | Znaczenie branży sportu masowego dla życia społecznego i systemu ochrony zdrowia | Kuba Fedorowicz |
14:20 | Wartość branży sportu masowego w kontekście odbudowy lokalnego biznesu: hotele, restauracje, turystyka | prof. Zygmunt Waśkowski |
14:40 | Znaczenie prywatnych organizatorów dla rynku imprez masowych | Marek Tronina |
15:30 | Czy organizatorzy imprez potrzebują podmiotu do reprezentowania interesów zbiorowych? | Anna Kurek |
15:50 | Jak podtrzymać więź z uczestnikami imprez masowych w czasie pandemii? | Grzegorz Kuczyński |
16:10 | Czego potrzebuje branża imprez masowych, by się odrodzić? | Bohdan Witwicki |
17:00 - 18:00 | Debata organizatorów imprez, przedstawicieli samorządów oraz administracji centralnej na temat przyszłości branży sportu masowego |
Ruszyło badanie, można wygrać pakiet startowy
Dzisiaj organizatorzy uruchomili ogólnopolskie badanie rynku sportu masowego. Chcą się dowiedzieć, jak pandemia koronawirusa wpłynęła na zachowania konsumenckie w obszarze imprez sportowych.
Ankieta jest dostępna na tej stronie. Można ją wypełniać do 5 lutego do północy. Do udziału w badaniu organizatorzy zachęcają wszystkich chętnych.
– Badanie robimy po to, aby w najbliższej przyszłości jak najlepiej wyjść naprzeciw wszelkim potrzebom osób aktywnych fizycznie, uczestniczącym w wydarzeniach sportowych – tłumaczy Grzegorz Kuczyński, członek Zarządu ZOSM i prezes Fundacji „Białystok Biega”. – Ankieta jest anonimowa, pytania mają charakter zamknięty, a jej wypełnienie zajmuje mniej niż 9 minut. Na końcu ankiety jest możliwość wzięcia udziału w konkursie, w którym nagrodą jest pakiet startowy na wybrane przez zawodnika wydarzenie organizowane przez członka stowarzyszonego w naszym związku w 2021 lub 2022 roku – dodaje.
Do Związku Organizatorów Sportu Masowego należą obecnie 23 organizacje. Pełna lista członków dostępna jest na tej stronie.
mat pras.