W zdrowym ciele zdrowy duch. ASICS rusza z akcją charytatywną #SunriseMind 

Nie każdy wie, że nazwa ASICS  jest akronimem łacińskiej sentencji “Anima Sana In Corpore Sano”, co znaczy „W zdrowym ciele zdrowy duch”. Japońska marka właśnie podjęła decyzję, że jej logotyp zostanie uzupełniony o to hasło w angielskiej wersji – „Sound Mind Sound Body”. Zmianie identyfikacji towarzyszy globalna akcja #SunriseMind, która ma na celu promocję aktywności fizycznej, najlepiej o świcie. 

Japońska marka  w 2021 roku zrealizuje przełomowy projekt badawczy dotyczący pozytywnego wpływu sportu na samopoczucie psychiczne. Naukowcy wykorzystają nowoczesną technologię biometryczną, aby uchwycić realny wpływ aktywności fizycznej na umysły tysięcy osób na całym świecie. Przed kompleksową realizacją projektu, eksperci przeprowadzili szereg badań testowych z udziałem zawodowców – jak mistrzyni Europy w triathlonie, Beth Potter – oraz sportowców-amatorów.

Jaki jest wpływ ruchu na umysł?

Badania na ten temat prowadzi dr Brendod Stubbs, czołowy ekspert w obszarze zdrowia psychicznego z King’s College w Londynie. Ustalił, że nawet krótka aktywność fizyczna pozwala doświadczyć ogólnej poprawy emocjonalnej. W tym do 29% zachodzi poprawa zdolności radzenia sobie ze stresem i do 18% wzrostu skłonności do relaksu. U sportowców odnotowano także spadek negatywnych emocji, jak na przykład frustracja (do 135%). Byli również do 28% mniej skłonni do podejmowania pochopnych decyzji czy negatywnej reakcji na niespodziewane wyzwania.

– Wpływ sportu i ćwiczeń na nasze umysły jest nieoceniony. Regularna aktywność pozwala nam doświadczyć wszystkich istotnych korzyści poznawczych oraz emocjonalnych. Ruch  w czasach pandemii jest szczególnie ważny. Utwierdzają nas w tym również badania, które przeprowadziliśmy na przestrzeni ostatnich dwóch miesięcy – powiedział dr Brendon Stubbs z King’s College w Londynie.

Okazuje się, że dzięki krótkiej aktywności fizycznej szybkość przetwarzania mózgu sportowców wzrosła do 26%, poprawa pamięci do 21%, a poziom stresu poznawczego, którego objawami mogą być niepokój czy dezorganizacja, spadł aż o 58%.

#SunriseMind

ASICS uruchamia także akcję charytatywną pod hasłem #SunriseMind, do udziału w której zaprasza ludzi z całego świata. Idea kampanii opiera się o wschód słońca, w którym japońska marka upatruje „nadziei na lepsze jutro”.

–  Setki sportowców, ambasadorów, pracowników oraz przyjaciół marki będzie podejmować o świcie aktywność fizyczną, a za każde wspólne selfie na kanałach społecznościowych, oznaczone hashtaginem #SunriseMind, ASICS przekaże darowiznę na rzecz organizacji charytatywnych, zajmujących się zdrowiem psychicznym w sporcie oraz wspierających osoby z zaburzeniami psychicznymi – czytamy w komunikacie prasowym.

Z okazji uruchomienia akcji #SunriseMind, ASICS wypuścił na rynek również nową kolekcję pod nazwą Sunrise Red, obejmującą kluczowe produkty z kategorii biegowej.

Źródło: ASICS