Nocny Półmaraton Praski wraca z nowym sponsorem tytularnym

Niemiecka marka adidas została sponsorem tytularnym Nocnego Półmaratonu Praskiego, którego 7. edycja wystartuje 3 września. Biegowi głównemu tradycyjnie towarzyszyć będzie Piątka Praska, rozgrywana w tym roku we współpracy z społecznością adidas Runners. Właśnie wystartowały zapisy na oba dystanse.

Ma być szybko

Półmaraton Praski powraca do biegowego kalendarza po dwóch latach przerwy. Z powodu pandemii impreza nie odbyła się w latach 2020-2022 roku, ale wygląda na to, że organizatorzy mają nową energię i co ważniejsze z punktu widzenia budżetu, nowego sponsora tytularnego. 3 września po zmroku biegacze znów ruszą na trasę wiodącą głównymi arteriami stołecznej dzielnicy Praga Południe.

– Warszawa o zachodzie słońca, rześki letni wieczór, obniżająca się temperatura i szybka trasa to warunki idealne do biegu – zachwalają organizatorzy wrześniowy termin półmaratonu i jego atmosferę.

Zapisy na bieg odbywają się poprzez formularz rejestracji na stronie polmaratonpraski.pl. O cenie pakietu startowego decyduje kolejność zgłoszeń. Podstawowa cena na półmaraton dla pierwszych dwóch tysięcy osób wynosi 129 zł. Ci, którzy będą chcieli wzbogacić pakiet o koszulkę techniczną adidas z biegowej kolekcji zapłacą 189 zł.

– Trasę wytyczmy tak, aby był sprzyjała dobrym wynikom i ustanawianiu rekordów życiowych, bo to tradycja naszej imprezy. Szykujemy dobry test dla zawodowych biegaczy, ale najważniejsza pozostaje radość na mecie u tysięcy amatorów, którym udaje się osiągąć indywidualne cele. Wierzę, że dzięki rozpoczętej współpracy z firmą adidas z takiej okazji skorzysta wielu chętnych, bo adidas to nie tylko globalna sportowa marka, ale i międzynarodowa społeczność biegowa – adidas Runners – mówi Sławomir Szczęsny, dyrektor imprezy.

Termin imprezy nie jest przypadkowy – półmaraton rozgrywany na atestowanej trasie (w klasie mistrzowskiej międzynarodowej) dla wielu uczestników jest próbą generalną przed jesiennymi maratonami.

Piątka Praska z adidas Runners

Kolejny raz półmaratonowi towarzyszyć będzie Piątka Praska, rozgrywana w tym roku we współpracy z społecznością adidas Runners. To globalna społeczność biegowa, która funkcjonuje w Warszawie już od 2017 roku. Każdy, bez względu na poziom sportowy czy wiek, może dołączyć i skorzystać z ogólnodostępnych zajęć. W czerwcu w adidas Runners rozpoczną się treningu przygotowujące do adidas Półmaratonu Praskiego.

Dla jednych 5 km będzie dobrym testem szybkości, dla innych początkiem biegowej przygody. Tu królować będzie uśmiech i zabawa.

– W adidas wszystko, co robimy, jest zakorzenione w sporcie. Odgrywa on coraz większą rolę w życiu coraz większej liczby ludzi. Ma kluczowe znaczenie dla kultury i społeczeństwa oraz jest podstawą naszego zdrowia i szczęścia  – podkreśla Krzysztof Łuczakowski, Director Sports Marketing w adidas.

Półmaraton Praski odbywa się od 2014 roku. Przez pierwsze cztery edycje sponsorem tytularnym imprezy była marka BMW, a kolejne dwie zostały zorganizowane pod szyldem polskiej marki sportowej 4F.

mat. pras.