Pancerny Amazfit T-Rex 3. Niedrogi smartwatch nie do zdarcia
Amazfit, chińska marka należąca do Zepp Health, wprowadza na rynek nowy model smartwatcha – Amazfit T-Rex 3. Urządzenie zostało stworzone z myślą o osobach uprawiających sporty wytrzymałościowe i siłowe. Wyróżnia je niezwykła odporność na czynniki zewnętrzne potwierdzona dziewięcioma certyfikatami militarnymi.
Jedną z najważniejszych nowości w Amazfit T-Rex 3 jest większy o 16% i dwukrotnie jaśniejszy ekran AMOLED, który osiąga jasność 2000 nitów. Zegarek ma także ulepszoną konstrukcję – jego korpus i przyciski wykonane są ze stali nierdzewnej, co podnosi jego odporność na uszkodzenia i warunki atmosferyczne.
Nawigacja i funkcje sportowe dla wymagających
Amazfit T-Rex 3 otrzymał najnowszy Zepp OS 4, pierwszy na świecie system operacyjny dla urządzeń wearables w pełni zintegrowany z generatywną Sztuczną Inteligencją (zasilany przez Chat GPT-4o), oferujący bogaty ekosystem aplikacji oraz możliwość zarządzania z wybranymi urządzeniami innych marek (np. głośnikami Sonos, kamerami GoPro).
Smartwatch oferuje trzy rodzaje map offline: miejskie, topograficzne i narciarskie. Dzięki temu użytkownicy mogą bez obaw wyruszać na długie wyprawy, mając pewność, że zawsze znajdą drogę powrotną do punktu startu. Amazfit T-Rex 3 ma również ponad 170 trybów sportowych, w tym nowy Hyrox Race, nurkowanie oraz ultramaraton. Udoskonalono także monitorowanie treningu siłowego oraz funkcje monitorujące poziom zmęczenia organizmu m.in. Readiness czy zmienność rytmu zatokowego (HRV).
Chiński producent zmodyfikował baterię, która teraz posiada pojemność 700 mAh (wcześniej 500 mAh), która na jednym naładowaniu wytrzyma nawet 27 dni w trybie zegarka i do 180 godzin przy włączonym module GPS. Konstrukcja jest wodoszczelna aż do 10 ATM, co oznacza, że z T-Rex 3 można nurkować nawet do 100 metrów. Pancerny Amazfit przetrwa także bardzo skrajne temperatury: od -30 stopni do 70 stopni Celsjusza.
Nowy smartwatch Amazfit oferuje także funkcję płatności zbliżeniowych dzięki systemowi Zepp Pay, który jest dostępny w 31 krajach Europy. W Polsce rozwiązanie jednak dopiero raczkuje. Jak wynika z informacji na stronie producenta korzystać mogą z niego jak na razie tylko klienci Banku Polskiej Spółdzielczości SA w Warszawie, DiPocket Limited i Santander Bank Polska S.A.
Zaawansowana ochrona prywatności i ekosystem Amazfit
Amazfit T-Rex 3 wprowadza również nowe rozwiązania z zakresu ochrony prywatności. Użytkownicy mogą decydować, czy dane GPS mają być przechowywane na stałe, czy tymczasowo. Urządzenie umożliwia także ich całkowite wyłączenie.
Zegarek współpracuje z pierścieniem Amazfit Helio Ring, który monitoruje regenerację organizmu po treningach. Oba urządzenia tworzą spójny ekosystem, który śledzi dane związane z aktywnością i regeneracją przez całą dobę, a wszystkie informacje można wygodnie przeglądać w aplikacji Zepp.
Cena i dostępność
Amazfit T-Rex 3 jest już dostępny na Amazonie w cenie 1299 zł. Można go nabyć w dwóch kolorach – czarnym i czerwonym. Wkrótce w sprzedaży pojawią się także dodatkowe paski w innych wariantach kolorystycznych, m.in. pomarańczowym.
Źródło: ZEPP