New Balance mocno wchodzi w trail. Współpraca z kultowym biegiem
Od przyszłego roku New Balance będzie tytularnym sponsorem Marathon du Mont Blanc w Chamonix we Francji, jednej z najbardziej kultowych imprez trailowych na świecie. W ten sposób amerykańska marka chce inspirować wszystkich do biegania w terenie.
W programie Marathon du Mont Blanc znajduje się osiem flagowych biegów, które przyciągają na start prawie 10 tys. uczestników, od dzieci i młodzieży po sportowców wyczynowych i amatorów. Od pierwszej edycji Cross du Mont-Blanc w 1979 roku, impreza jest uznawana za pionierską w kategorii biegów górskich, a także jest przykładem zaangażowania w ochronę wyjątkowej alpejskiej scenerii poprzez działania na rzecz ochrony środowiska.
Umowa New Balance i Marathon du Mont Blanc obowiązywać będzie przez następne pięć lat. Obie strony zobowiązały się do współpracy na rzecz ulepszenia doświadczeń z udziału w imprezie dla uczestników, kibiców i wolontariuszy.
fot. David Gonthier
Jak czytamy w komunikacie prasowym, kluczowe obszary współpracy to uatrakcyjnienie relacji na żywo z wyścigu, rozwój Young Race Marathon, wzmocnienie elity biegu 42 km du Mont Blanc i promowanie inicjatyw związanych ze środowiskiem, w szczególności poprzez zmniejszenie śladu węglowego związanych z logistyką imprezy.
– Marathon du Mont Blanc, to nie tylko niesamowite wydarzenie z bogatą historią, ale także celebracja tego, czym jest bieganie w terenie: zapierająca dech w piersiach natura, wymagający teren i duch wspólnoty. Ta relacja idealnie wpisuje się w zaangażowanie New Balance w ten sport. Cieszymy się możliwością współpracy przy tej wyjątkowej, przyszłorocznej edycji – powiedział Bruno Laroque, starszy dyrektor ds. marketingu w New Balance EMEA.
Następna edycja Marathon du Mont Blanc odbędzie się w dniach od 26 do 29 czerwca 2025 roku. Rejestracja na dystanse Duo Etoilé, 90 km, 42 km i 23 km Mont Blanc rozpoczęła się 24 października 2024 roku.
Źródło: New Balance
fot. w nagłówku Floe