Eliud Kipchoge został twarzą Runfest. To nowy cykl maratonów w Azji

W sobotę (30 listopada) ogłoszono plan stworzenia w 2025 roku nowej serii maratonów pod nazwą Runfest. Twarzą inicjatywy został Kenijczyk Eliud Kipchoge, który o jej szczegółach opowiedział na konferencji prasowej przed niedzielnym Amazing Thailand Marathon Bangkok. Celem projektu jest połączenie najbardziej znanych maratonów w Azji.

Za nowym cyklem stoją holenderska agencja Global Sports Communication oraz Thailand Tri-League – organizator m.in. maratonu w Bangkoku. To impreza, która jest pierwszym potwierdzonym wydarzeniem w nowej serii, której start zaplanowano na 2025 rok.

Amazing Thailand Marathon Bangkok odbywa się od 1987 roku. Pierwsza edycja została zorganizowana z okazji 60. urodzin króla Tajlandii.

Maraton jest kameralny, do mety ubiegłej edycji dotarło nieco ponad 3,5 tys. zawodników. Rekordy trasy wynoszące 2:16:10 i 2:41:37 ustanowili w 2010 i 2012 Kenijczycy – Kennedy Lilan i Elizabeth Chemweno. Impreza w stolicy Tajlandii ma charakter festiwalu z biegami na dystansach maratonu, półmaratonu, 10 km i 4,5 km.

Chcą wypromować maratony w Azji

Runfest ma na celu promocję azjatyckich destynacji biegowych, stworzenie nowych możliwości dla biegaczy, w tym zawodników elity oraz organizację biegów, które będą dostępne dla osób na różnych poziomach zaawansowania. Jak czytamy w komunikacie, organizatorzy chcą wejść na rynek azjatycki, ale mają ambicje rozszerzenia serii na inne kontynenty.

Według przedstawicielki agencji Global Sports Communication, projekt ma inspirować i zachęcać do biegania, jednocześnie podkreślając walory kulturowe i turystyczne miejsc, w których odbywają się maratony.

fot. Global Sports Communication

– Dzięki Runfest chcemy stworzyć serię maratonów na światowym poziomie, która nie tylko promuje azjatyckie destynacje biegowe, ale również integruje lokalnych i międzynarodowych biegaczy. Pragniemy inspirować ludzi do odkrywania nowych miejsc i kultur, jednocześnie podkreślając, jak bieganie może łączyć społeczności – wyjaśniła Marleen Vink-Rennings, dyrektor marketingu w Global Sports Communication.

Podkreśliła również, że projekt ma być platformą dla biegaczy na każdym poziomie zaawansowania, od amatorów po elitę, oraz okazją dla partnerów i organizatorów do uczestnictwa w rosnącym boomie na bieganie w Azji.

Wierzymy, że Runfest stanie się nie tylko serią maratonów, ale także nowym ruchem, który celebruje radość biegania i piękno odkrywania nowych miejsc – dodała.

Trwają rozmowy z innymi organizatorami

Jak poinformował Kobkiat Sangwanich, prezes Tri-League, trwają rozmowy z potencjalnymi partnerami i wydarzeniami, które mogłyby dołączyć do serii. Pierwszy maraton w ramach Runfest ma się odbyć w drugiej połowie 2025 roku.

– Runfest to szansa na połączenie znanych maratonów, co pozwoli biegaczom na poznawanie nowych miejsc i kultur oraz stanie się częścią globalnej społeczności biegowej – powiedział Kobkiat Sangwanich. – Chcemy stworzyć przestrzeń, w której najlepsi biegacze będą mieli możliwość rywalizacji na najwyższym poziomie, jednocześnie inspirując innych do wzięcia udziału w biegach – dodał.

fot. Global Sports Communication

Wtóruje mu oficjalny ambasador projektu, którym został Eliud Kipchoge, dwukrotny mistrz olimpijski i były rekordzista świata w maratonie.

– Runfest nie jest tylko serią maratonów. To ruch, który celebruje przygodę, jedność i piękno biegania w niezwykłych miejscach – powiedział Kenijczyk.

Runfest ma być odpowiedzią na rosnącą popularność biegania w Azji, stawiając na eksplorację, kulturę i wspólnotę biegaczy, a nie tylko na rywalizację i wyniki.

Źródło: Global Sports Communication, red

fot. w nagłówku Global Sports Communication