Po 13 latach z kiosków zniknie Magazyn „Bieganie”. W jego miejsce zadebiutuje tygodnik w wersji cyfrowej
Od Nowego Roku Magazyn „Bieganie” czeka prawdziwa rewolucja. Najstarszy polski periodyk poświęcony bieganiu będzie od stycznia ukazywał się raz w tygodniu, w dodatku wyłącznie w wersji cyfrowej. Aplikacja „Magazyn Bieganie” już jest dostępna. Można ją pobrać na smartfony i tablety z systemami iOS i Android.
Magazyn „Bieganie” istnieje na rynku od 2005 roku. To najdłużej wydawane w Polsce czasopismo dla pasjonatów biegania. Dotychczas sprzedawane głównie w wersji papierowej, od 2019 roku przejdzie znaczący lifting. Wydawca, którym jest Fundacja Maraton Warszawski rezygnuje bowiem z dotychczasowej formuły, czyli comiesięcznego, papierowego wydania. Nakład pisma wynosił 8,5 tysiąca egzemplarzy, a nabywców znajdowało średnio 6,5 tysiąca z nich, głównie w prenumeracie.
– Chcemy wyjść naprzeciw potrzebom olbrzymiego rynku biegowego, który w coraz większym stopniu funkcjonuje w oparciu o elektronikę – mówi Marek Tronina, prezes Fundacji i założyciel Magazynu „Bieganie”. – Doszliśmy jednak do wniosku, że sama zmiana formy dystrybucji to za mało. Musimy dostarczać naszym odbiorcom informacje tu i teraz. Stąd decyzja o zwiększeniu częstotliwości wydawniczej, by móc publikować aktualne treści i bieżące komentarze. Aplikacja daje też możliwości interaktywnej komunikacji. Tygodnik będzie wspierany podcastami oraz filmami – wyjaśnia.
Aplikacja pod nazwą „Magazyn Bieganie” jest już dostępna, można ją zainstalować na tabletach lub smartfonach z systemem iOS oraz Android. Na czytelników czekają tam archiwalne numery magazynu oraz darmowe wydanie specjalne „Biegania”. Po Nowym Roku każdy będzie mógł za darmo otrzymać dostęp do pięciu styczniowych wydań tygodnika. Od lutego jeden numer będzie kosztował 4,99 zł.
Interaktywna wersja pisma jest przygotowywana w systemie Digitivo, oferowanym przez firmę Optizen Labs.
mat pras.