Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc Ci w sprawnej nawigacji i realizacji określonych funkcji. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje o wszystkich plikach cookie w ramach każdej kategorii zgody.

Pliki cookie skategoryzowane jako "Niezbędne" są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do umożliwienia korzystania z podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie są wymagane do umożliwienia korzystania z podstawowych funkcji tej witryny, takich jak zapewnienie bezpiecznego logowania lub dostosowanie preferencji zgody. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację użytkownika.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają realizować określone funkcje, takie jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie są wykorzystywane do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczyć informacji na temat metryk, takich jak liczba odwiedzających, współczynnik odrzuceń, źródło ruchu itp.

Pliki cookie dotyczące wydajności są wykorzystywane do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności strony internetowej, co pomaga w dostarczaniu lepszych doświadczeń użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam w oparciu o strony odwiedzane wcześniej oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowych.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Polacy nie lubią się ruszać. „Potrzebny jest impuls, który zachęci do aktywności”

Z raportu „Sytuacja zdrowotna ludności Polski i jej uwarunkowania” przygotowanego przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego i Państwowy Zakład Higieny wynika, że 59% Polaków nie podejmuje żadnych form aktywności fizycznej poza tymi związanymi z pracą i potrzebami lokomocyjnymi. Polacy to jedno z najmniej aktywnych społeczeństw w Europie.  – Najtrudniej zrobić pierwszy krok i ruszyć się z kanapy, aby powalczyć o lepsze i dłuższe życie. Często potrzebny jest impuls, który skutecznie zachęci do podjęcia aktywności. Na przykład kolorowy bieg bez pomiaru czasu, gdzie liczy się tylko dobra zabawa – mówi Karina Dziuba, dyrektor biegu The Color Run w Warszawie.

Dorośli Polacy są̨ sporo mniej aktywni fizycznie niż̇ większość́ obywateli Unii Europejskiej. Dużo rzadziej regularnie uprawiają̨ sport – (28% do 40%) i podejmują̨ inne formy aktywności fizycznej (38% do 44%). W ogóle nie ćwiczy 81% osób z wykształceniem gimnazjalnym lub niższym, 74% z zasadniczym zawodowym, 53% ze średnim lub policealnym. Najaktywniejsze są osoby z wykształceniem wyższym (36%). Częściej nieaktywni są̨ mieszkańcy wsi (64%) niż̇ miast (56%).

Polska szczególnie słabo pod względem aktywności fizycznej mieszkańców wypada na tle krajów Unii Europejskiej, gdzie przeciętnie całkowity brak deklaruje 44,9% mężczyzn i 52,4% kobiet. Najbardziej aktywnym fizycznie społeczeństwem w Europie są Szwedzi. Sportu nie uprawia tam tylko 24,6% mężczyzn i 24,2% kobiet.

Brak aktywności fizycznej oznacza kłopoty

Mimo dobrze rozwiniętego rynku imprez sportowych rośnie odsetek osób, które w ogóle nie uprawiają̨ sportu i nie są zainteresowane jakąkolwiek formą rekreacji fizycznej. W konsekwencji coraz więcej Polaków narzeka na choroby układu krążenia i nadciśnienie oraz otyłość. Badanie Global Burden of Disease Study 2017 przeprowadzone przez Institute for Health Metrics and Evaluation wskazuje, że niski poziom aktywności fizycznej pozbawia Polaków średnio 1,7% lat przeżytych w zdrowiu.

– Dane na temat aktywności fizycznej Polaków są alarmujące. Boom na bieganie porwał w pierwszej kolejności osoby, które i tak były zainteresowane sportem, ale dużo trudniej jest wyciągnąć z domu kogoś, kto nie lubi się ruszać – uważa Karina Dziuba z The Color Run. – W Polsce organizowanych jest wiele biegów, ale przeważają tradycyjne zawody z pomiarem czasu. To oczywiście wywiera określoną presję na uczestnikach, która może stwarzać problemy osobom rozpoczynającym przygodę z aktywnością sportową. Poza tym bardzo niewiele jest imprez skierowanych do całych rodzin, które oferują więcej niż samo bieganie np. zabawę i możliwość wspólnego pokonania trasy oraz przeszkód – podkreśla przedstawicielka największej na świecie marki kolorowych biegów, które począwszy od 2012 roku zgromadziły ponad 7 milionów uczestników na całym świecie.

Tutaj liczą się tylko kolory

The Color Run to bieg, piknik i festiwal w jednym. Zasady są proste: nikt się nie ściga, nikt nie mierzy czasu, jedyną miarą jest ilość kolorowych uśmiechów przebiegających przez metę. Można biec „w stylu dowolnym”, spacerować, jechać na wózku lub pokonać 5 km u taty „na barana”. Do pokonania jest dystans pięciu kilometrów. Co jeden kilometr na biegaczy czeka stacja z kolorowym proszkiem, a pomiędzy nimi kolejne niespodzianki.

W The Color Run mogą wspólnie wystartować dzieci, rodzice, dziadkowie, a nawet pradziadkowie. Milusińscy poniżej 10. roku życia uczestniczą bezpłatnie. Na wszystkich po dotarciu do mety czeka niepowtarzalny festiwal z energetyczną muzyką, eksplozjami kolorów i animacjami.

The Color Run to nie jest typowy bieg uliczny. To wyjątkowe wydarzenie dla całych rodzin, podczas którego po prostu trzeba się zakolorować. To istna eksplozja endorfin, radości i magia, którą tworzą tysiące kolorowych uśmiechów – wyjaśnia Karina Dziuba. – Każdego roku staramy się zaskakiwać czymś nowym. W 2016 roku przywodziliśmy na myśl tropikalne wakacje, rok później na naszych trasach pojawiła się bajeczna piana, a w ubiegłym roku wszyscy uczestnicy lśnili od złotego proszku. W tym roku na trasach The Color Run, oprócz kolorowych stacji, znajdą się…dmuchane przeszkody, wszystko po to, aby było jeszcze więcej zabawy! – zaznacza.

To będzie kolorowy Dzień Dziecka

Tegoroczny cykl The Color Run wystartuje 1 czerwca od imprezy, która odbędzie się w Warszawie na stadionie PGE Narodowy.

 – To wspaniały pomysł na wspólne spędzenie Dnia Dziecka. Szykujemy masę atrakcji i niespodzianek, które sprawią, że na naszej kolorowej trasie również dorośli odnajdą w sobie dziecko. Zamiast kolejnej zabawki lub gry warto podarować swoim dzieciom to, co najcenniejsze, swój czas, zaangażowanie i wspólną zabawę – mówi Karina Dziuba, współorganizatorka The Color Run w Polsce. – Do udziału w imprezie zapraszamy całe rodziny z maluchami. Kolorowe barwniki, które wykorzystujemy na trasie są w pełni naturalne i powstają na bazie skrobii kukurydzianej. Udział w kolorowym biegu to okazja, aby pokazać dzieciakom, jak wielką frajdę daje aktywność fizyczna – dodaje.

The Color Run rozpoczyna swój piąty rok w Polsce. Do dwóch miast, które wpisały się na stałe w kolorowy kalendarz imprezy, czyli Warszawy, Poznania, dołączają trzy zupełnie nowe lokalizacje: Kraków, Wrocław i Gdańsk. Organizatorzy spodziewają się, że tegoroczne biegi przyciągną nawet 40 tysięcy kolorowych biegaczy. Na stronie www.thecolorrun.pl trwają zapisy na wszystkie imprezy w tegorocznym cyklu.

mat pras.