Nationale-Nederlanden sponsorem flagowych imprez Fundacji Maraton Warszawski

17. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski oraz 45. Nationale-Nederlanden Maraton Warszawski – tak od teraz nazywają się flagowe imprezy Fundacji „Maraton Warszawski”, która świętuje 20-lecie istnienia. Nowego sponsora przedstawiono dzisiaj na konferencji prasowej w Warszawie. 

Pomarańczowy sponsor

Firmowe barwy Nationale-Nederlanden są bardzo charakterystyczne, należy się spodziewać, że na wydarzeniach Fundacji „Maraton Warszawski” pomarańczowego koloru nie zabraknie.

– Nawiązanie współpracy z Nationale-Nederlanden jest dla nas dowodem dużego zaufania i docenienia rangi naszych wydarzeń. To szczególnie ważne, że w czasie, kiedy cały biegowy świat wychodzi z trudnego okresu zapoczątkowanego pandemią, my robimy kolejny krok do przodu. Po 20 latach naszej fundacyjnej działalności promującej sport i zdrowy styl życia, wiem, że mamy jeszcze wiele do powiedzenia – powiedział podczas konferencji Marek Tronina, prezes Fundacji „Maraton Warszawski” Marek Tronina.

Nowy sponsor Maratonu Warszawskiego wspiera branżę biegową zarówno lokalnie, jak i globalnie. Grupa NN współprowadzi m.in. profesjonalny zespół NN Running Team, który skupia największe gwiazdy biegania długodystansowego z rekordzistą świata w maratonie Eliudem Kipchoge na czele. Marka nie tylko angażuje się w akcje biegowe na zewnątrz, ale może poszczycić się również grupą biegową wewnątrz firmy, która regularnie ze sobą trenuje i startuje w zawodach. Sponsoruje również imprezy biegowe m.in. maraton w Rotterdamie.

Wśród inicjatyw sportowych podejmowanych przez Nationale-Nederlanden należy wyróżnić jeden z najdłuższych sponsoringów biegowych – ubezpieczyciel w sezonie 2015/2016 został sponsorem tytularnym największego cyklu biegów przełajowych w Polsce – CITY TRAIL, które są skierowane zarówno do dorosłych, jak i dzieci.

Będzie strefa zdrowia

– Z Fundacją „Maraton Warszawski” dzielimy podobne cele i wartości – takie jak, chociażby promowanie aktywności fizycznej jako dobrego sposobu na dbanie o zdrowie fizyczne i psychiczne. Chcemy nie tylko zachęcać Polaków do codziennej dawki ruchu, zmiany nawyków żywieniowych czy regularnych badań okresowych, ale także dawać im do tego odpowiednie produkty i narzędzia. Jednym z nich jest niewątpliwie udział w Półmaratonie i Maratonie Warszawskim, czyli wydarzeniach, które mogą być motywacją do zadbania o swój dobrostan – opowiadał na konferencji Andrzej Miron, członek zarządu ds. technologii w Nationale-Nederlanden, a prywatnie biegacz.

17. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski odbędzie się 26 marca. Jak informują organizatorzy, na liście startowej jest już ponad 8 tysięcy nazwisk. W programie imprezy obok półmaratonu jest również New Balance Bieg na Piątkę. Nowy sponsor zapowiada, że podczas wydarzenia utworzy specjalną strefę w miasteczku biegacza, w której osoby wspierające uczestników będą mogły wykonać podstawowe badania i sprawdzić swój stan zdrowia.

– Chcemy skłaniać Polaków do tego, aby myśleli o swoim zdrowiu długodystansowo i aby uczynili troskę o siebie stałą częścią swojego stylu życia. Bo dbanie o zdrowie to maraton, a nie sprint. Dlatego hasłem przewodnim naszej kampanii jest #długodystanZDROWI – podkreślił Miron.

Druga z tegorocznych imprez, które odbędą się pod szyldem Nationale-Nederalanden, czyli  45. Maraton Warszawski, zaplanowany jest na 24 września.

Fundacja „Maraton Warszawski” ma już 20 lat

Przez dwadzieścia lat działalności Fundacja Maraton Warszawski nie zwolniła tempa ani na chwilę. W ostatnim roku  zrealizowała oprócz swoich flagowych wydarzeń – Półmaratonu i Maratonu Warszawskiego, EKIDENU Maratonu Sztafet oraz biegów towarzyszących: New Balance Biegu na Piątkę i Pekao S.A Warszawskiej Dychy, także uwielbiane przez Polaków biegi Warszawskiej Triady Biegowej „Zabiegaj o Pamięć” (Bieg Konstytucji 3 Maja, Bieg Powstania Warszawskiego i Bieg Niepodległości). Popularne warszawskie biegi z tego cyklu Fundacja zorganizowała wraz z Aktywną Warszawą po dwóch latach przerwy.

Fundacja „Maraton Warszawski” działała nawet podczas pandemii. W 2020 roku zorganizowana została wyjątkowa 42. edycja Maratonu Warszawskiego, którą utrzymano w najwyższym standardzie sanitarnym. Wydarzenie było wówczas jednym z nielicznych biegów maratońskich na świecie. W Polsce oprócz stołecznego maratonu w szczycie pandemii odbył się jeszcze tylko Silesia Marathon.

Razem będą biegać lepiej

Zarówno FMW, jak i Nationale-Nederlanden pomoc i zaangażowanie w akcje charytatywne mają wpisane w swoje działania od lat. Nowy sponsor tytularny postanowił wesprzeć finansowo największe kwesty prowadzone przez biegaczy w ramach akcji #BiegamDobrze. To największy charytatywny projekt w branży biegowej. Tylko w 2022 roku w ramach uczestnikom imprez Fundacji Maraton Warszawski udało się zebrać blisko 650 tysięcy złotych.

– Chcemy uświadamiać o istocie aktywności i profilaktyki w codziennym życiu, ale również nieść realną pomoc i czynnie wspierać organizacje, które każdego dnia pomagają wielu Polakom podnosić jakość ich życia, wspierać ich zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Ta misja jest częścią naszej strategii zaangażowania społecznego. Dlatego też zdecydowaliśmy się pójść o krok dalej i docenić wysiłek osób, które przystąpiły do programu #BiegamDobrze i zebrały największe kwoty. Jako Nationale-Nederlanden dołożymy dodatkowe sumy do zbiórek liderów akcji, które dana osoba będzie mogła przekazać na wybraną przez siebie fundację. Wierzymy, że razem możemy więcej – tłumaczyła Marta Pokutycka-Mądrala, rzeczniczka prasowa i dyrektorka komunikacji korporacyjnej w Nationale-Nederlanden.

Uczestnicy akcji #BiegamDobrze mogą wybrać jedną z 9 organizacji dobroczynnych i założyć własną zbiórkę– wirtualną skarbonkę. Potem wystarczy, że  zachęci swoich bliskich i znajomych do wpłat na ważny dla niego cel i w ten sposób wspólnymi siłami zasila swoją skarbonkę. Po osiągnięciu wyznaczonych pułapów – kwot minimalnych – otrzymuje w prezencie pakiet startowy na bieg wraz z wyjątkowym, pomarańczowym numerem startowym.

– Akcja #BiegamDobrze to niesamowite dzieło wielu dobrych ludzi. Przez 7 lat jej trwania uczestnicy zebrali ponad 7 milionów złotych, wspierając kilkanaście organizacji społecznych w realizowaniu ich projektów. Cieszy mnie, że charytatywna część naszej działalności przyciąga nie tylko coraz większą rzeszę biegaczy, ale też staje się ważnym motywem dla współpracujących z nami marek – mówi Magda Skrocka, dyrektor komunikacji Fundacji „Maraton Warszawski”. – Dzięki tegorocznej współpracy z Nationale-Nederlanden skala wsparcia, jakie otrzymają organizacje charytatywne, będzie jeszcze większa. To świetny przykład współdziałania między trzecim sektorem, biznesem i uczestnikami naszych biegów. W słusznej sprawie biegnie się lżej – tak brzmi główne hasło #BiegamDobrze i jestem pewna, że będzie ono aktualne jeszcze przez wiele lat – podsumowuje.

Źródło: Fundacja Maraton Warszawski