Dziewięciu nowych biegaczy w trailowym zespole ASICS

Czworo Hiszpanów, troje Francuzów, Amerykanin i Szwajcarka – to nowe nabytki trailowej drużyny ASICS. Tym samym w barwach japońskiej marki ściga się już 48 biegaczy górskich z całego świata.

Wśród nowych zawodników jest m.in. Maude Mathys ze Szwajcarii, która w świecie biegów trailowych pojawiła się dopiero w 2019 roku. Zaliczyła prawdziwe wejście smoka, bo od razu pobiła rekordy imprez w Sierre-Zinal i Pikes Peak Marathon. Rok później okazała się najlepsza w Golden Trail Championship.

Co ciekawe, Szwajcarka nie stroni od biegów ulicznych. W 2020 roku na trasie maratonu w Sewilli uzyskała swój rekord życiowy 2:30:41, a dwa lata temu była mistrzynią kraju na królewskim dystansie. Wygrała bieg w Zurichu z czasem 2:33:35. Karierę zawodowej biegaczki 27-latka łączy z rolą mamy dwójki dzieci. Do tej pory Mathys była ambasadorką marki Salomon.

– Współpraca z ASICS jest dla mnie punktem zwrotnym. Potrzebowałam nowego środowiska, wkraczając w drugą połowę mojej kariery biegowej. Produkty zachwyciły mnie swoimi właściwościami technicznymi oraz komfortem. Po drugie, dołączam do silnego i wspierającego się wzajemnie zespołu, a po trzecie wiem, że moje potrzeby zostaną wysłuchane oraz zrealizowane – stwierdziła Maude Mathys.

Poza Mathys do teamu ASICS dołączają również Hiszpanie Miguel Benitez, Greta Garcia Moran, Antonio Martinez Perez i Diego Menendez oraz Francuzi Romain Discher, Dorian Louvet i Julie Lelong. Stawkę nowych zawodników uzupełnia Amerykanin Ben Dhiman.

– ASICS to akronim łacińskiej frazy Anima Sana In Corpore Sano, czyli „w zdrowym ciele, zdrowych duch”. Wierzymy w pozytywne korzyści płynące ze sportu, wspierając w doświadczaniu transformującej mocy ruchu dla ciała oraz umysłu. Każdy, kto do nas dołącza, staje się sportowcem, który pracuje nad wprowadzeniem pozytywnych zmian – powiedział Santiago Martinez Ric, dyrektor ds. marketingu sportowego w ASICS EMEA.

W ramach wszystkich nowych kontraktów, sportowcy ASICS są zachęcani do bycia ambasadorami ruchu i wspierania działań w zakresie zdrowia psychicznego. Kluczowym przesłaniem jest to, że sport wzmacnia nie tylko ciało, ale również umysł. ASICS dąży do normalizacji debaty publicznej dotyczącej zdrowia psychicznego poprzez zachęcanie sportowców do otwartości i szczerości na temat tego, jak się czują i wyzwań, z jakimi się mierzą.

Źródło: ASICS