Rusza akcja #BrawaDlaWas. Podziękujmy pracownikom służby zdrowia

#BrawaDlaWas to wspólna akcja zainicjowana przez największe media w Polsce, która ma celu wyrażenie uznania dla lekarzy, ratowników medycznych, pielęgniarek, salowych, laborantów i innych osób dbających o ochronę zdrowia. Media wspólnie zachęcają, aby we wtorek, 7 kwietnia z okazji Światowego Dnia Zdrowia, brawami podziękować medykom za poświęcenie i codzienną walkę z epidemią koronawirusa.

W najbliższy wtorek, 7 kwietnia, przypada Światowy Dzień Zdrowia. Akcja mediów #BrawaDlaWas skierowana jest do wszystkich Polaków – to właśnie tego dnia o godz. 13:00 każdy może stanąć w oknie lub na balkonie, aby przez minutę brawami podziękować personelowi medycznemu za oddanie i opiekę.

Akcję wspierają media internetowe i drukowane Ringier Axel Springer Polska, m.in. Onet, Fakt, Newsweek, Forbes, Noizz, Business Insider, Ofeminin, Medonet, Auto Świat, Komputer Świat, Plejada, PCLab czy Przegląd Sportowy, jak również Dziennik Gazeta Prawna, Gazeta Wyborcza, Interia, Radio ZET, RMF FM, Rzeczpospolita, redakcje wydawnictwa Polska Press oraz TVN Discovery Polska. Do akcji przyłącza się również nasza redakcja.

Od 2 kwietnia br. na łamach wydań drukowanych, w serwisach internetowych, a także na antenach radia i telewizji oraz w mediach społecznościowych pojawiają się informacje nagłaśniające wydarzenie.

Trudno w to uwierzyć, ale w Polsce walka lekarzy, pielęgniarek i całego białego personelu dopiero się rozpoczyna, bo gwałtowny wzrost liczby zachorowań jest jeszcze przed nami. To oni są na pierwszej linii ognia. To absolutni bohaterowie naszych czasów – mówi Katarzyna Kozłowska, redaktor naczelna Dziennika Fakt. – W czasach zarazy są naszą pierwszą, ostatnią i jedyną linią obrony. Żeby im pomóc, możemy zrobić dwie rzeczy. Po pierwsze, zostać w domu. A po drugie, wziąć udział w akcji #BrawaDlaWas – dodaje Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny Onet.pl.

Redakcje w swoich publikacjach zwracają też uwagę na wyzwania, z którymi mierzy się w obecnej sytuacji służba zdrowia, ukazując jak wiele pracy, wysiłku i wyrzeczeń stoi przed personelem medycznym, który walczy z epidemią koronawirusa.

Materiały promujące akcję #BrawaDlaWas  we wszystkich mediach mają taką samą identyfikację wizualną. Przygotowano m.in. grafiki, nakładkę na zdjęcia profilowe na FB, bannery oraz gify.

mat. pras