Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc Ci w sprawnej nawigacji i realizacji określonych funkcji. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje o wszystkich plikach cookie w ramach każdej kategorii zgody.

Pliki cookie skategoryzowane jako "Niezbędne" są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do umożliwienia korzystania z podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie są wymagane do umożliwienia korzystania z podstawowych funkcji tej witryny, takich jak zapewnienie bezpiecznego logowania lub dostosowanie preferencji zgody. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację użytkownika.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają realizować określone funkcje, takie jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie są wykorzystywane do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczyć informacji na temat metryk, takich jak liczba odwiedzających, współczynnik odrzuceń, źródło ruchu itp.

Pliki cookie dotyczące wydajności są wykorzystywane do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności strony internetowej, co pomaga w dostarczaniu lepszych doświadczeń użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam w oparciu o strony odwiedzane wcześniej oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowych.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

PZU Maraton Warszawski wchodzi w piątą dekadę. Tu nowoczesność i tradycja biegną w parze

Wielkimi krokami zbliża się kolejna, już 41. edycja Maratonu Warszawskiego, która zapoczątkuje piątą dekadę najstarszej imprezy biegowej stolicy. Jej organizatorzy jako pierwsi wprowadzili wiele rozwiązań, bez których dzisiaj nie wyobrażamy sobie biegów w naszym kraju. 

Maraton nie tylko dla zawodowców

40 lat temu, w 1979 roku, po raz pierwszy w Polsce, na starcie biegu maratońskiego obok profesjonalnych zawodników stanęli amatorzy i zwykli pasjonaci biegania. Takie nowatorskie, jak na tamte czasy, podejście organizatorów Maratonu Warszawskiego zwróciło uwagę na imprezę zawodników z całego świata.

Napływ zagranicznych maratończyków zachęcił organizatorów do wprowadzania nowinek technicznych, obecnych na największych wydarzeniach tego typu, między innymi w Nowym Jorku, Londynie czy Berlinie.

Innowacyjne rozwiązania na trasie

I tak w 2003 roku na trasie 25. Old Spice Maratonu Warszawskiego zawodnicy mogli uzupełnić siły w specjalnych punktach odżywczych ustawionych co 2,5 kilometra, a nawigację na trasie ułatwiały specjalne oznaczenia ulic.

Przyciągając z roku na rok coraz większą grupę pasjonatów, Maraton Warszawski stał się jednym z największych biegów długodystansowych w naszej części Europy, czym mocno przyczynił się do popularyzacji tej formy aktywnego spędzania wolnego czasu.

Razem z rosnącą liczbą zawodników, na trasie zaczęło pojawiać się coraz więcej fanów, dla których stworzono też specjalne zorganizowanie punkty kibicowania z muzyką i innymi atrakcjami.

Plan treningowy Skarżyńskiego

Również w 2003 roku organizatorzy zaprosili do współpracy Jerzego Skarżyńskiego. Jeden z najlepszych polskich maratończyków w historii przygotował ogólnodostępny plan treningowy przygotowujący uczestników do pokonania 25. Maratonu Warszawskiego.

Plan został opublikowany w Internecie za darmo przez Fundację Maraton Warszawski, tak aby każdy mógł mądrze przygotować się do „królewskiego dystansu”.

Dzisiaj w sieci można znaleźć wiele wskazówek treningowych, ale 16 lat temu takich informacji było zdecydowanie mniej. Poza tym plan dostosowany był do terminu imprezy, dlatego z tej możliwości skorzystało wielu biegaczy, którzy przygotowywali się do startu w Warszawie.

#BiegaszDobrze? Czynisz dobro

Kamieniem milowym, nie tylko dla Maratonu Warszawskiego, ale całego środowiska biegowego okazała się akcja #BiegamDobrze. Jest to pierwszy biegowy projekt w kraju, który oparty jest na modelu aktywnej charytatywności znanym z maratonów w Nowym Jorku czy Bostonu.

Jej początek miał miejsce w 2015 roku, przy okazji 37. PZU Maratonu Warszawskiego. Od tamtej pory już blisko 4 miliony złotych trafiło do instytucji charytatywnych. Jak na razie, Maraton Warszawski to jedyna biegowa impreza w Polsce z tak rozbudowaną akcją crowdfundingową.

Charytatywna ścieżka zapisów oczywiście jest dostępna dla chcących pobiec w 41. PZU Maratonie Warszawskim.

– Podczas rejestracji każdy z uczestników może wybrać tradycyjny model płatności lub charytatywną ścieżkę rejestracji #BiegamDobrze. Zebrane środki są przeznaczane na wskazaną podczas rejestracji organizację. Wystarczy uzbierać kwotę minimalną, aby otrzymać unikalny numer startowy – informuje Biuro Prasowe biegu.

Powstanie film dokumentalny

Tradycję maratonu, historię imprezy i to jak się zmieniała będzie można poznać dzięki filmowi dokumentalnemu, który swoją premierę będzie miał w tym roku podczas specjalnych pokazów. Produkcję przygotowaną specjalnie z okazji wejścia w piątą dekadę działalności imprezy pokaże również telewizja.

– Zapraszamy wszystkich do sprawdzenia swoich sił na maratońskim dystansie. Start 29 września! – zachęcają organizatorzy.

Zapisy na 41. PZU Maraton Warszawski trwają na tej stronie.  Do 31 sierpnia pakiet startowy bez koszulki kosztuje 150 złotych, z koszulką bawełnianą 169 złotych, a z koszulką techniczną New Balance 199 złotych.

red na podstawie mat. pras