Endomondo przechodzi do historii. Jak pobrać treningi?
Już dzisiaj aplikacja Endomondo zniknie ze sklepów internetowych dla urządzeń z systemem Android i iOS. Użytkownikom nie będą już udostępniane aktualizacje oraz wsparcie techniczne. Wszystkie dane zostaną usunięte z serwerów z końcem marca. Tylko do 15 lutego można złożyć wniosek o eksport swoich treningów, które póżniej załadować na inną platformę tj. Strava, RunKeeper.
Jak pobrać dane z Endomondo?
Aby pobrać z Endomondo archiwum treningów należy w aplikacji mobilnej kliknąć w „Ustawienia”, potem „Centrum Prywatności” na koniec „Pobierz swoje informacje”.
Po otrzymaniu zgłoszenia Endomondo zaczyna zbierać dane do eksportu. Zależnie od liczby treningów na koncie użytkownika proces ten może zająć od kilku godzin do kilkunastu dni. Eksportowi podlegają m.in. dane profilowe, treningi oraz znajomi. Gdy archiwum będzie gotowe Endomondo wyśle link do ich pobrania na adres powiązany z kontem w aplikacji.
Treningi zostaną wyeksportowane w formacie TCX, który akceptują praktycznie wszystkie aplikacje sportowe dostępne na rynku. Będzie można ręcznie wgrać je na takie platformy jak Garmin Connect, Polar Flow, Strava czy RunKeeper. Warto jednak pamiętać, że w takiej sytuacji wcześniej automatycznie zsynchronizowane treningi zostaną zdublowane. Trzeba będzie usunąć aktywności, które się powtarzają, lub przed odpowiednio przygotować pliki przed importem do danej platformy.
Kiedyś gigant
Endomondo to niegdyś aplikacja numer jeden na rynku sportowych trackerów GPS. Platforma powstała w 2007 roku i bardzo szybko pozyskiwała użytkowników na całym świecie. Od 2015 roku należy do amerykańskiej firmy sportowej Under Armour.
Pewne symptomy nadchodzącej śmierci tej aplikacji można było dostrzec już w ubiegłym roku. Serwis często był niedostępny, występowały poważne problemy z synchronizacją treningów. Spowodowało to spory odpływ użytkowników, którzy płacili za wersję Premium.
Z danych dostępnych w Sklepie Play wynika, że tylko na urządzeniach z systemem Android aplikację Endomondo pobrało prawie 800 tysięcy użytkowników. Do tej liczby należy doliczyć osoby, które zainstalowały ją na urządzeniach z systemem iOS.
red