Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc Ci w sprawnej nawigacji i realizacji określonych funkcji. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje o wszystkich plikach cookie w ramach każdej kategorii zgody.

Pliki cookie skategoryzowane jako "Niezbędne" są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do umożliwienia korzystania z podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie są wymagane do umożliwienia korzystania z podstawowych funkcji tej witryny, takich jak zapewnienie bezpiecznego logowania lub dostosowanie preferencji zgody. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację użytkownika.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają realizować określone funkcje, takie jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie są wykorzystywane do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczyć informacji na temat metryk, takich jak liczba odwiedzających, współczynnik odrzuceń, źródło ruchu itp.

Pliki cookie dotyczące wydajności są wykorzystywane do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności strony internetowej, co pomaga w dostarczaniu lepszych doświadczeń użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam w oparciu o strony odwiedzane wcześniej oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowych.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

COROS z Marcinem Świercem rusza na podbój polskiego rynku zegarków sportowych

Wraz z końcówką roku w polskich sklepach pojawiły się pierwsze multisportowe zegarki amerykańskiej marki COROS. Choć kalifornijski producent zaczął swoją działalność zaledwie w 2014 roku, jego pozycja sukcesywnie rośnie na tle konkurencji. W zwiększeniu rozpoznawalności wśród biegaczy w Polsce pomóc ma zaangażowanie Marcin Świerca, ikony biegów ultra w roli oficjalnego ambasadora marki.

– Słyszałem o tych zegarkach wiele dobrego od Haydena Hawkesa i Magdaleny Boulet oraz innych biegaczy amerykańskich, którzy korzystają z tych urządzeń. Obserwowałem także w social mediach, jak firma się rozwija. Również moi zawodnicy zaczęli używać tych urządzeń, sam zainstalowałem aplikację i śledziłem ich postępy. Spodobały mi się prostota i funkcjonalność, a także długość pracy baterii. To były cechy, które mnie przekonały do używania COROS – mówi Marcin Świerc, reprezentant polskiej kadry narodowej w biegach górskich, zwycięzca m.in. biegu TDS (124 km) w ramach prestiżowego festiwalu UTMB (2018 rok) oraz zdobywca drugiego miejsca w biegu CCC (100 km) na tej samej imprezie rok wcześniej.

Vertix i Apex flagowcami

Najwszechstronniejszym i najbardziej wydajnym modelem w ofercie kalifornijskiego producenta jest Vertix. Zaprojektowany został głównie z myślą o biegaczach ultra oraz podróżnikach planujących ekstremalne trasy w najbardziej nieprzyjaznych rejonach świata.

Do najmocniejszych stron zegarka należy m.in. bateria, która pozwala na 60h działania w trybie GPS, 150h w trybie UltraMax GPS, 45 dni w trybie standardowym. Do tego wodoszczelność na poziomie 15 ATM, odpowiadająca zanurzeniu przy głębokości 150 m. Współpraca z systemami GPS oraz GPS + GLONASS, a, w związku z przyszłymi aktualizacjami oprogramowania, również GPS + BEIDOU oraz GPS + GALILEO.

W pakiecie naturalnie liczne czujniki pomiarowe i kontrolne – pulsoksymetr, optyczny pomiar tętna, wysokościomierz barometryczny, akcelerometr, kompas, żyroskop, termometr. Wszystko to zamknięte w eleganckim zegarku wykonanym z tytanu (zastosowanym w 48 mm bezelu), szafirowego szkła z powłoką DLC (1,2″ ekran) oraz silikonowego paska.

Drugim flagowym – i zarazem najlepiej sprzedającym się modelem w ofercie COROS – jest Apex 46. Docenią go głównie ultramaratończycy oraz sportowcy uprawiający sporty wymagające żelaznej kondycji i wytrzymałości. Bateria pracuje w nim przez 35h w trybie GPS, 100h w trybie UltraMax GPS oraz 30h w trybie standardowym.

Parametry wodoszczelności wynoszą w nim 10 ATM, czyli 100 m głębokości. Pomijając opcję z GALILEO, funkcjonalność z systemem GPS kształtuje się tu identycznie jak w przypadku Vertixa. Funkcjonalnym rozwiązaniem jest zastosowanie obrotowego pokrętła, umożliwiającego korzystanie z zegarka przy pomocy jednego palca.

– Zegarek jest wyjątkowo lekki, co bardzo mnie zdziwiło – na pierwszych treningach nawet sprawdzałem nadgarstek, czy w ogóle mam zegarek. Druga rzecz to praca na dwóch przyciskach, które pozwalają wszytko zrobić i ustawić. Aplikacja działa szybko i po kilku sekundach daje od razu zrzut wykonanego treningu. Do tego kilka innych rzeczy, np. kiedy daję pauzę w przerwie biegania, dalej mam widok tętna. Ciekawą miarą do badania całego procesu treningowego jest mierzenie jakości i ilości snu, inne zegarki są za ciężkie. Z Corosem Apex na razie w nocy się nie rozstaję – podkreśla Marcin Świerc.

Mówiąc o Apexie, wspomnieć należy o jego nieco bardziej rozbudowanej wersji. Apex Pro jest absolutną nowością w ofercie producenta, dopiero od kilkunastu dni dostępną na polskim rynku.

W stosunku do Apexa 46 w wyróżnia go m.in. minimalnie większy wyświetlacz z dotykowym ekranem, 5h dłuższa praca baterii w trybie GPS czy stale pracujący tryb podświetlenia.

Ofertę uzupełnia Apex 42 – mniejsza (i posiadająca nieco słabszą baterią) wersja Apexa 46 – oraz Pace. Ten ostatni docenią m.in. miłośnicy biegów na dystansach poniżej ultra oraz triathloniści.

Jednym użytkowników zegarka Apex jest Mateusz Chajęcki, szef Kliniki Fizjoterapii i Rehabilitacji Sportowej Dr Łokieć w Warszawie, która opiekuje się biegaczami ultra m.in Marcinem Świercem.

– Wielką zaletą tego zegarka jest czas pracy. Można z nim iść śmiało na trening nawet wtedy, gdy zapomniałeś go naładować i masz 6% baterii – zauważa Mateusz Chajęcki. – Korzystałem już z pulsometrów różnych firm, ale COROS to marka, którą najbardziej polecam – dodaje.

Mimo krótkiej obecności na rynku COROS już zdążył zdobyć kilka tytułów i wyróżnień. Międzynarodowy magazyn Runner’s World w listopadowym wydaniu uwzględnił model Apex 46 w prestiżowym zestawieniu 21 innowacyjnych technologicznie produktów, które otrzymały tytuł „Gear of the Year 2019”. Wcześniej, jeszcze w 2018, ten sam tytuł wyróżnił niniejszy model w kategorii Editior’s Choice.

Gdzie kupić?

Do niedawna COROS był dostępny jedynie w sklepach AlpinSklep, eAzymut i Napieraj. Teraz lista ta powiększa się o Alpin Sport oraz Sklep Biegacza – największego w kraju sprzedawcę sprzętu dla biegaczy.

– Stale poszerzamy naszą ofertę, aby biegacze mieli jak największy wybór spośród produktów najwyższej jakości. Nie zamykamy się na żadną markę, wręcz przeciwnie – jeśli coś ma służyć naszym Klientom, to jesteśmy po to, aby produkt im dostarczyć. Sklep Biegacza tworzony jest przez biegaczy i dla biegaczy, oraz tych, co o bieganiu dopiero myślą. Dlatego też chcemy, aby każdy znalazł u nas to, co jest mu potrzebne. Dlatego też w naszej ofercie znalazł się COROS – produkt, który na pewno znajdzie swoich odbiorców – mówi Mateusz Westfeld, Brand Manager sieci Sklep Biegacza.

Zegarki COROS wyróżniają się na rynku atrakcyjnymi cenami. Model Vertix można kupić na SklepBiegacza.pl za 2699,99 złotych, a Apex 46mm w sklepie eAzymut.pl jest dostępny w cenie 1559 złotych.

red

fot. Adam Brzoza, materiały COROS