Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc Ci w sprawnej nawigacji i realizacji określonych funkcji. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje o wszystkich plikach cookie w ramach każdej kategorii zgody.

Pliki cookie skategoryzowane jako "Niezbędne" są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do umożliwienia korzystania z podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie są wymagane do umożliwienia korzystania z podstawowych funkcji tej witryny, takich jak zapewnienie bezpiecznego logowania lub dostosowanie preferencji zgody. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację użytkownika.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają realizować określone funkcje, takie jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie są wykorzystywane do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczyć informacji na temat metryk, takich jak liczba odwiedzających, współczynnik odrzuceń, źródło ruchu itp.

Pliki cookie dotyczące wydajności są wykorzystywane do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności strony internetowej, co pomaga w dostarczaniu lepszych doświadczeń użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam w oparciu o strony odwiedzane wcześniej oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowych.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Koniec awarii Garmin? Część usług jest już dostępna

W nocy z niedzieli na poniedziałek Garmin przywrócił funkcjonowanie usług. Z platformą Connect synchronizują się treningi, chociaż w aplikacji mobilnej cały czas dostępny jest komunikat o konserwacji systemu. Usługi Garmin były niedostępne od czwartku, prawdopodobnie ze względu na hakerski atak ransomware, chociaż amerykańska marka jak na razie nie potwierdziła tych doniesień. 

Aktualny status poszczególnych usług Garmin podaje na tej stronie internetowej. Wygląda na to, że aktualnie (27.07. godz. 7:30) wszystkie usługi są dostępne, chociaż do części z nich użytkownicy mają ograniczony dostęp.

Po kilku próbach udało nam się zalogować na platformę Garmin Connect, a z aplikacji mobilnej do serwisów Strava i Endomondo przesłany został ostatni trening. Dostępne są szczegóły wszystkich wcześniejszych aktywności, jakie zostały zapisane na platformie Connect.

W aplikacji mobilnej Garmin Connect cały czas wyświetla się komunikat o prowadzonych pracach konserwacyjnych serwera, ale nie wpływa to na synchronizację aktywności z platformą.

Oficjalnie Garmin nie informuje o zakończeniu awarii. W trakcie kryzysu amerykańska marka wydała dwa oświadczenia. W pierwszym opublikowanym w czwartek poinformowała o problemach z dostępem do usług i zadeklarowała szybkie przywrócenie działania platformy.

Kolejny komunikat pojawił się w sobotę, a wraz z nim m.in. zapewnienia, że dane użytkowników są bezpieczne, a treningi odbyte w trakcie awarii zsynchronizują się z platformą.

Garmin ofiarą hakerskiego ataku?

Jak na razie Garmin nie podał, co było powodem zawieszenia ich usług.

Portale technologiczne takie jak Bleeping Computer czy TechCrunch opublikowały informacje, że amerykański producent zegarków treningowych oraz urządzeń nawigacyjnych padł ofiarą ataku hakerskiej grupy Evil Corp.

Mieli podobno zainstalować na serwerach Garmina ransomware wymuszające okup – WastedLocker. To rodzaj złośliwego oprogramowania, które blokuje system komputerowy i zmusza użytkownika do zapłacenia haraczu w zamian za przywrócenie kontroli nad systemem i dostępu do danych zgromadzonych na serwerach.

Za odblokowanie dostępu do plików hakerzy mieli podobno zażądać 10 milionów dolarów.

red