Michelle Taylor: Bieganie jest językiem, który przekracza bariery kulturowe
W ubiegłym tygodniu indyjska technologiczna międzynarodowa firma TCS świadcząca usługi informatyczne i konsultingowe zawarła umowę sponsoringową z organizatorami Sydney Marathon, który jest już tylko o krok od dołączenia do prestiżowego cyklu Abbott World Marathon Majors. Postanowiliśmy zapytać, dlaczego TCS jako firma biznesowo niezwiązana bezpośrednio z bieganiem tak mocno inwestuje w promocję poprzez maratony. Na nasze pytania odpowiedziała Michelle Taylor, Global Head of Sports Sponsorships w TCS.
Jakie rozwiązania technologiczne oferuje TCS sponsorowanym wyścigom, aby wspierać redukcję śladu węglowego i promować bardziej zrównoważony rozwój?
W TCS wyobrażamy sobie przyszłość, w której sport przyczynia się do postępu w dziedzinie ochrony środowiska, promując odpowiedzialną konsumpcję, efektywne i odpowiedzialne wykorzystywanie zasobów i najlepsze ekologiczne praktyki. Jako partner 14 biegów długodystansowych na całym świecie (w tym TCS Lodon Marathon, TCS New York City Marathon, TCS Sydney Marathon, TCS Amsterdam Marathon, TCS Toronto Waterfront Marathon – przyp. red.), zobowiązujemy się do uczynienia wydarzeń sportowych bardziej zrównoważonymi dzięki technologii. Dlatego opracowaliśmy ReScore, narzędzie oparte na chmurze, które umożliwia organizatorom wydarzeń sportowych mierzenie, raportowanie, weryfikację i certyfikację zgodnie ze standardami zrównoważonego rozwoju ustalonymi przez Council for Responsible Sport. ReScore oferuje organizatorom praktyczne wskazówki i najlepsze praktyki, które pozwalają przyjąć bardziej ekologiczne działania, minimalizować ich wpływ na środowisko.
Mogę prosić o przykłady?
Proszę bardzo. Indianapolis Motor Speedway, czyli tor, na którym odbywa się najsłynniejszy wyścig samochodowy na świecie (z małymi przerwami od 1911 roku – przyp. red.) – Indianapolis 500 – dzięki nam stał się pierwszym obiektem sportowym, który uzyskał certyfikację Council for Responsible Sport. Z kolei TCS London Marathon jest największym wydarzeniem biegowym na świecie, którego organizatorzy korzystając z ReScore zdobyli złoty certyfikat, a TCS Toronto Waterfront Marathon uzyskał status Evergreen, najwyższe wyróżnienie przyznawane przez Council for Responsible Sport.
Dlaczego TCS decyduje się promować firmę poprzez maratony?
W TCS wykorzystujemy partnerstwa z organizatorami 14 biegów, aby inspirować zdrowe wybory, wspierać społeczności, w których pracujemy i żyjemy oraz prezentować siłę technologii i innowacji. TCS jest najbardziej widocznym sponsorem maratonów na świecie wśród marek biznesowo niezwiązanych bezpośrednio z bieganiem. Rzadko zdarza się, aby firma działająca w środowisku B2B była tak silnie kojarzona z konkretnym sportem, co stanowi ogromną różnicę. Poprzez bieganie możemy łączyć ludzi na całym świecie. Bieganie ma uniwersalną moc, aby wywoływać emocje, niezależnie od tego, czy jesteśmy zmęczeni po przebiegnięciu naszego pierwszego 5 km, podekscytowani oglądaniem kogoś docierającego do mety, czy zainspirowani śledzeniem niesamowitych osiągnięć sportowych. Ludzie łączą się z bieganiem z unikalnych i często osobistych powodów. Bieganie jest językiem, który przekracza bariery kulturowe i jest cenną platformą do komunikowania wartości TCS. Bieganie maratonu i prowadzenie biznesu wymagają podobnych cech, takich jak wyznaczanie celów, dyscyplina, zwinność i determinacja. Tak jak bieganie przekształca ludzi, TCS przekształca biznesy.
Czy jako jeden z największych sponsorów maratonów posiadacie dane na temat tego, jak zainteresowanie biegiem na dystansie 42,195 km będzie rosło w przyszłości?
Zainteresowanie maratonami osiąga nowe szczyty. Najszybsi maratończycy na świecie zbliżają się do granic ludzkich możliwości i świat zwraca na to uwagę. Bieganie stało się trendem, który przetrwał erę pandemii. Dzięki nowym technologiom, takim jak buty z karbonowymi płytkami, przeciętna osoba również może dążyć do lepszych wyników. Maratony doświadczają niespotykanego wzrostu zainteresowania ze strony biegaczy. Dotyczy to zwłaszcza sześciu imprez zaliczanych do prestiżowego cyklu Abbott World Marathon Majors – Tokio, Bostonu, Londynu, Berlina, Chicago i Nowego Jorku. Od ostatnich kilku lat obserwujemy, że chętnych do udziału w tych biegach jest znacznie więcej niż dostępnych pakietów. Na przykład, w 2025 roku TCS London Marathon zaplanowany na 27 kwietnia 2025 roku, otrzymał rekordową liczbę 840 318 zgłoszeń na około 50 tys. miejsc. Takim zainteresowaniem nie cieszył się dotąd żaden inny maraton w historii. Możliwe, że jeszcze w tym roku Sydney Marathon stanie się siódmym biegiem World Marathon Major, a jako TCS właśnie zostaliśmy jego sponsorem tytularnym i technologicznym.
fot. materiały prasowe TCS
Czy jako TCS planujecie jakieś aktywności dla biegaczy związane z maratonami, które sponsoruje?
Oferujemy aktywności dla biegaczy w ramach niemal każdego biegu, z którym współpracujemy. Szukamy również na sposobów, aby angażować kibiców, dzieci i lokalne społeczności. Wykorzystujemy technologię, aby poprawić doświadczenia maratońskie zarówno dla uczestników i widzów, tak jak pomagamy naszym klientom na całym świecie rozwijać innowacje i osiągać cele. Dla biegów, które wspieramy przygotowujemy aplikacje TCS, które tym w zeszłym roku zostały pobrane pobrane ponad dwa miliony razy. Umożliwiają kibicom i rodzinie śledzenie maratończyków na trasie i oferują m.in. komplet informacji na temat biegów. TCS została nagrodzona nagrodą Webby (w 2022 roku za aplikację TCS New York City Marathon App – przyp. red.) za funkcję transmisji na żywo w aplikacji, która zwiększa dostępność, równość i inkluzywność w bieganiu, jednocześnie ustanawiając nowy standard w śledzeniu biegaczy.
Poza aplikacją, TCS wspiera biegi dla młodzieży w ramach wielu naszych partnerstw i pracuje nad angażowaniem nauczycieli szkół lokalnych, zarówno podczas biegów, jak i w klasach, poprzez program Team TCS Teachers.
Dziękuję za rozmowę.
Marcin Dulnik
Tata Consultancy Services Limited to indyjska międzynarodowa firma świadcząca usługi informatyczne i konsultingowe z siedzibą w Bombaju. Jest częścią Grupy Tata i działa w 55 krajach. TCS zatrudnia na całym świecie ponad 600 tys. pracowników.
fot. w nagłówku tcs.com