Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc Ci w sprawnej nawigacji i realizacji określonych funkcji. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje o wszystkich plikach cookie w ramach każdej kategorii zgody.

Pliki cookie skategoryzowane jako "Niezbędne" są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do umożliwienia korzystania z podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie są wymagane do umożliwienia korzystania z podstawowych funkcji tej witryny, takich jak zapewnienie bezpiecznego logowania lub dostosowanie preferencji zgody. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację użytkownika.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają realizować określone funkcje, takie jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie są wykorzystywane do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczyć informacji na temat metryk, takich jak liczba odwiedzających, współczynnik odrzuceń, źródło ruchu itp.

Pliki cookie dotyczące wydajności są wykorzystywane do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności strony internetowej, co pomaga w dostarczaniu lepszych doświadczeń użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam w oparciu o strony odwiedzane wcześniej oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowych.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

4F chce być mniej plastikowy

OTCF, właściciel m.in. markio 4F przystąpił do Polskiego Paktu Plastikowego. Zamierza ograniczyć plastik przede wszystkim w obszarze dystrybucji odzieży. Chodzi o opakowania wykorzystywane w w sklepach oraz e-commerce, a także tzw. polibagów, w których produkty docierają z fabryk do punktów sprzedaży.

Plastic is not fantastic

W ramach działalności na rzecz ograniczenia plastiku, OTCF planuje wypracować szereg rozwiązań, które m.in. pomogą wykorzystywać plastik w obiegu zamkniętym, a tym samym ograniczyć ilość odpadów. Polski producent odzieży sportowej dołączy w tym celu do grona firm, które wspólnie wykorzystują swój know-how, dążąc do podniesienia standardów działań proekologicznych całej branży opakowań.

– Polski Pakt Plastikowy to inicjatywa, dzięki której toczy się dyskusja wokół jakości tworzyw sztucznych, nasycenia nimi rynku i możliwości ich odpowiedzialnego wykorzystania. Nawet jeśli nie da się całkowicie wykluczyć plastiku z naszej codzienności, można ograniczać jego użycie i wykorzystywać go świadomie – mówi Przemysław Feliga, ESG Project Manager OTCF. – Cele określone przez Pakt są spójne z celami, które przyświecały OTCF od dawna. Kluczowym elementem naszej strategii środowiskowej na przyszły rok będzie właśnie ograniczanie plastiku w naszych opakowaniach – dodaje.

Czym zajmuje się Polski Pakt Plastikowy?

Wśród obszarów działania Polskiego Paktu Plastikowego wymienić można m.in. identyfikację i eliminację nadmiernych oraz problematycznych opakowań poprzez odpowiednie przeprojektowanie ich i wprowadzenie alternatywnych modeli dostawy. Poza tym firmy zrzeszone w pakcie chcą dążyć do zmniejszenia o 30 proc. użycia pierwotnych tworzyw sztucznych w opakowaniach wprowadzanych na rynek, a także chcą sprawić, żeby wszystkie opakowania z tworzyw sztucznych na polskim rynku nadawały się do ponownego wykorzystania lub recyklingu.

Ważnym obszarem jest również recykling, dlatego firmy chcą, aby udział surowców wtórnych w opakowaniach z tworzyw sztucznych wzrósł do poziomu 25 proc. W realizacji tego celu ma pomóc wsparcie systemu zbiórki opakowań, aby osiągnąć na polskim rynku poziom recyklingu w wysokości co najmniej 55 proc.

Nie bez znaczenia będzie również zwiększenie jakości i efektywności edukacji konsumenckiej w zakresie segregacji, recyklingu, ponownego wykorzystania i ograniczania zużycia opakowań.

Polski Pakt Plastikowy jest częścią globalnej sieci Plastics Pact koordynowanej przez Fundację Ellen MacArthur. To pierwsza taka inicjatywa w Europie Środkowo-Wschodniej, a zarazem ósmy Pakt krajowy na świecie (wcześniej zawiązano Europejski Pakt Plastikowy oraz lokalne Pakty Plastikowe w Chile, Francji, Holandii, Portugalii, RPA, Wielkiej Brytanii i USA). Wszystkie te inicjatywy łączy wspólna wizja nowej gospodarki, w której tworzywa sztuczne pozostają cały czas w obiegu zamkniętym.

red