Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc Ci w sprawnej nawigacji i realizacji określonych funkcji. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje o wszystkich plikach cookie w ramach każdej kategorii zgody.

Pliki cookie skategoryzowane jako "Niezbędne" są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do umożliwienia korzystania z podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie są wymagane do umożliwienia korzystania z podstawowych funkcji tej witryny, takich jak zapewnienie bezpiecznego logowania lub dostosowanie preferencji zgody. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację użytkownika.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają realizować określone funkcje, takie jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie są wykorzystywane do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczyć informacji na temat metryk, takich jak liczba odwiedzających, współczynnik odrzuceń, źródło ruchu itp.

Pliki cookie dotyczące wydajności są wykorzystywane do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności strony internetowej, co pomaga w dostarczaniu lepszych doświadczeń użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam w oparciu o strony odwiedzane wcześniej oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowych.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wiele kobiet biega tylko z jedną słuchawką. Dlaczego to robią?

Pomysł na kampanię społeczną With Women We Run wziął się z potrzeby wsparcia kobiet, które w trakcie uprawiania sportu doświadczają różnego rodzaju przemocy. Są to m.in. nagabywanie, próba nachalnego kontaktu (również fizycznego), niechciane komplementy i komentarze, body shaming, straszenie, stalking. Symbolem akcji jest jedna słuchawka, z którą biegają kobiety z obawy o własne bezpieczeństwo.

Pomyśl, zanim coś powiesz lub zrobisz

– Jesienią i zimą, kiedy szybko robi się ciemno, kobiety zmieniają swoje zachowanie podczas biegania ponieważ boją się biegać same. Biegają w grupach, dają znać swoim znajomym – kiedy i gdzie biegają lub po prostu ograniczają swoją aktywność fizyczną. Odpowiadając na te problemy, marka adidas chce nagłośnić temat i zwrócić uwagę – przede wszystkim mężczyzn – na to, że próba kontaktu lub uwaga, która im wydaje się błahą zaczepką, dla kogoś może być źródłem strachu czy wstydu – podkreśla Martyna Wiśniewska, Brand Manager Sport z adidas.

Kampania społeczna With Women We Run skierowana jest do kobiet i mężczyzn, których dotyczy temat przemocy. Jej organizatorzy chcą dotrzeć do osób biegających lub uprawiających sport w miejscach publicznych. Do świadków, nieświadomych sprawców oraz ofiar.

– Inicjatywa With Women We Run ma pomóc w wywołaniu zmian w kulturze biegania, gdyż nie ma naszego przyzwolenia na molestowanie w sporcie. Chcemy mieć wpływ na wzrost świadomości w społeczeństwie, ale też na realną poprawę bezpieczeństwa miejskich tras biegowych – dodają twórcy kampanii.

Treningi, warsztaty, filmiki…

Jednym z elementów kampanii With Women We Run będą treningi ze światełkami organizowane pod nazwą Light Run. Wydarzenia te odbędą się 17 listopada i 1 grudnia w Parku Skaryszewskim w Warszawie, 24 listopada w parku Reagana w Gdańsku oraz 29 listopada nad jeziorem Maltańskim w Poznaniu.

Wezmą w nich udział m.in. znane osoby, media i wszyscy, którym bliski jest problem molestowania seksualnego kobiet. Po zakończeniu biegów uczestnicy będą mogli podpisać się pod projektem petycji wnioskującej o podniesienie bezpieczeństwa parku, w którym bieg się odbywa.

Aby zwiększyć świadomość na temat molestowania seksualnego w sporcie, adidas zaprosi też kobiety oraz mężczyzn na serię warsztatów na temat radzenia sobie z przemocą wobec kobiet i molestowaniem seksualnym.

Warsztaty „L’oreal Stand Up Sprzeciw się molestowaniu w miejscach publicznych” odbędą się w Sports Base w sklepie adidas Warszawa przy ul. Marszałkowskiej 104/122 w dniach 18 i 25 listopada oraz 2 grudnia o godzinie 17:30. Część szkoleniową poprowadzi trenerka Stand Up Polska – Justyna Grzymała, która opowie o narzędziach radzenia sobie w już zaistniałych sytuacjach przemocy.

Na biegi z serii Light Run i warsztaty można zapisać się w aplikacji adidas Running.

Aby pokazać i nagłośnić problem powstały krótkie filmiki, które z punktu widzenia kobiet pokazują problemy, z jakimi na co dzień mierzą się uprawiając sport. Filmy można obejrzeć na stronie Centrum Praw Kobiet oraz w mediach.

…i wyjątkowa playlista

Poza tym we współpracy ze Spotify powstała specjalna biegowa playlista. Poza muzyką do biegania można na niej usłyszeć głosy kobiet, które doświadczył nieprzyjemnych lub nawet traumatycznych przeżyć w trakcie biegania.

Na jednym z nagrań bohaterka kampanii wyjaśnia, dlaczego podczas biegania w uchu ma tylko jedną słuchawkę.

– Jak kiedyś zauważysz dziewczynę, biegnącą z tylko jedną słuchawką, to dlatego, że nie czuje się bezpiecznie i musi być czujna. Dlatego proszę, reaguj na przemoc – apeluje Gosia, której głos można usłyszeć na playliście.

Partnerami kampanii With Women We Run są organizacje pozarządowe, które na co dzień wspierają kobiety i walczą o ich poczucie bezpieczeństwa i równości  społecznej. Działania wspierają Centrum Praw Kobiet, Feminoteka oraz Kongres Kobiet.

Źródło: VML&R Poland